چاینا دیلی نوشت: اگر آمریکا از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خارج شود نه تنها به اعتبار خود آسیب وارد می‌کند بلکه پیگیری مذاکره با کره شمالی درباره مساله هسته ای این کشور را بسیار دشوارتر خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ رسانه دولتی چین در گزارشی تاکید کرد: خروج آمریکا از توافق هسته ای نه تنها به اعتبار این کشور لطمه می‌زند بلکه تلاش ها برای مذاکره با پیونگ یانگ ر ا نیز دشوار می‌کند و به کره شمالی می فهماند که قابل اعتماد نیست.

چاینا دیلی رسانه دولتی چین در سرمقاله امروز خود با اشاره به رویکرد دولت آمریکا در قبال توافق هسته ای گزارش داد: اگر آمریکا از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 خارج شود نه تنها به اعتبار خود آسیب وارد می‌کند بلکه پیگیری مذاکره با کره شمالی درباره مساله هسته ای این کشور را بسیار دشوارتر خواهد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل توافق هسته‌ای را یک شرمساری برای آمریکا و توافق یک سویه توصیف کرد.

رسانه دولتی چین در ادامه گزارش خود آورده است: واشنگتن با آسیب زدن به توافق هسته ای با ایران نه تنها یک شرمساری برای خود به وجود می آورد بلکه این پیام را به پیونگ یانگ ارسال می کند که اگر شما می خواهید پای میز مذاکره بیایید آمریکا در پایبندی به هیچ توافقی  قابل اعتماد نیست.

طبق قوانین آمریکا رییس جمهور موظف است هر نود روز یک بار گزارشی درباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره ارائه دهد. آنطور که گزارشات نشان می‌دهد ترامپ برخلاف میل باطنی‌اش دو بار پایبندی ایران را مورد تایید قرار داده  و قرار است اواسط ماه اکتبر بار دیگر گزارشی درباره عمل کردن ایران به تعهداتش به کنگره ارائه کند.

چاینا دیلی همچنین گزارش داد: ترامپ در حالی برای یافتن راهی جهت عدم تایید پایندی ایران به توافق هسته ای تلاش می کند که آژانس بین المللی انرژی هسته ای بارها تایید کرده که این کشور کاملا به تعهداتش عمل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.