وزارت داخلی این کشور به شمار دقیق نیروهای منتقل شده به کاتالونیا اشاره نکرد اما رسانه‌های اسپانیا اعلام کردند، ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تن از نیروهای پلیس دولتی به این منطقه رسیده و یا در راه هستند.

وزارت کشور اسپانیا امروز (جمعه) از ارسال نیروهای دولتی بیشتر به کاتالونیا برای حفظ نظم و حصول اطمینان از برگزار نشدن همه‌پرسی منع شده استقلال، خبر داد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاتالویا که قصد دارد در روز اول اکتبر برای جدایی از اسپانیا همه‌پرسی برگزار کند، نیروهای پلیس مستقل خود را دارد، با این وجود نیروهای پلیس دولتی نیز در سراسر این منطقه پایگاه‌هایی دارند و معمولا با پلیس‌های مستقل کاتالونیا همکاری می‌کنند.

وزارت داخلی این کشور به شمار دقیق نیروهای منتقل شده به کاتالونیا اشاره نکرد اما رسانه‌های اسپانیا اعلام کردند، ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تن از نیروهای پلیس دولتی به این منطقه رسیده و یا در راه هستند.

این نیروها به حدود ۵۰۰۰ نیروی دولتی و ۱۷ هزار نیروی مستقل مستقر در این منطقه، ملحق خواهند شد.

وزارت کشور اسپانیا در بیانیه‌ای اظهارکرد: این نیروها موظف به نظارت بر فضاهای عمومی و حفظ نظم هستند و در صورت برگزاری این همه‌پرسی غیرقانونی، واکنش نشان خواهند داد. این نیروهای عزام شده به عنوان پشتیبان پلیس کاتالونیا در صحنه حضور دارند.

به دلیل کمبود محل اقامت و نیز برای جلوگیری از بروز درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس، برخی از این نیروها در سه کشتی اجاره شده توسط دولت اسپانیا و بعضی دیگر در بندرگاه‌های بارسلونا و تاراگونا اقامت‌ دارند.

وزارت کشور اسپانیا به نیروهای پلیس در کاتالونیا اعلام کرده است که از ۲۰ سپتامبر تا ۵ اکتبر مجاز به استراحت نیستند.

دولت کاتالونیا اوایل هفته گذشته مسئولان اسپانیا را برای حمله نیروهای پلیس به اداره‌های کاتالونیا و بازداشت مقامات آن‌ها و کنترل اداره دارایی این منطقه توسط وزارت دارایی اسپانیا، محکوم کرد.

کارلس پوگدمون، رهبر منطقه کاتالونیا، در پی تجمع ده‌ها هزار تن از مردم در خیابان‌های بارسلونا و درخواست حق رای، روز گذشته اعلام کرد، فرایند همه‌پرسی را ادامه خواهد داد و به ممنوعیت دادگاه اعتنایی نخواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.