وزیر ارتباطات گفت: ابزاری نداریم که بتوانیم همه بازار را کنترل کنیم.

 

به گزارش جماران، محمدجواد آذری جهرمی در پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی اپراتورهای مختلف در ارتباط با مردم می‌گویند شماره‌های مشابه آنها موجود است و پیشنهاد فروش سیم‌کارت می‌دهند، گفت: چیزی که مشخص است این است که این تماس‌ها از سوی اپراتورها نیست و باید این مساله را اصلاح کنیم. 

مردم به تماس بازاریاب‌ها پاسخ ندهند

وی ادامه داد: دوم اینکه توصیه‌ای که به مردم دارم این است که به این تماس‌ها پاسخ ندهند و به آن بی‌توجهی کنند و اگر هم تماس این چنینی داشتند، این تماس را به عنوان یک نظام بازاریابی و عادی و از بعد شخصی ببینند. این تماس‌ها نه از سمت اپراتورها است و نه تایید می‌شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر شماره‌ای وجود دارد و مردم تمایل به داشتن آن دارند، می‌توانند با قیمت‌های مصوب ماکسیمم ۲۰ هزارتومان از روی سایت‌ اپراتورها، آن را تهیه کنند. این بازاریاب‌ها از این علاقه مردم استفاده می‌کنند و تماس می‌گیرند و می‌گویند ما از فلان اپراتور هستیم که این اشتباه است و بعد هم می‌گویند با یک هزینه‌ای سیم‌کارت را برای شما ارسال می‌کنیم. 

ابزاری نداریم که بتوانیم همه بازار را کنترل کنیم

جهرمی با بیان اینکه در مواردی دیده شده حتی سیم‌کارتی که داخل پاکت گذاشته شده و ارسال شده آن شماره نبوده و شماره دیگری بوده است، اظهار داشت: این مساله نیاز به هوشیاری و اطلاع رسانی مردم دارد. اپراتورها چنین کاری نمی کنند و ما هم گزارش‌های متعدد را بررسی کردیم این ماجرا از سوی سایر فعالانی است که خودسر در بازار این کار را می‌کنند ما هم ابزاری نداریم که بتوانیم همه بازار را کنترل کنیم.

 

آذری جهرمی ادامه داد: بهترین راه اطلاع‌رسانی به مردم است که به این تماس‌ها و پیام‌ها توجه نکنند و اگر نیازمندی در این رابطه وجود داشت می‌توانند از طریق سایت اپراتورها این نیازمندی را پیگیری کنند.

اپراتور فاصله نیاز تا خدمات را پر کنند 

وی خطاب به اپراتورها نیز تصریح کرد: من به اپراتورها تاکید می‌کنم تا این روند تسهیل کنند تا اگر این نیاز وجود داشت از طریق شیوه‌ه ای بهتر و مناسب‌تر مانند سرویس‌های پستی خدمات را به درب منزل افراد بفرستند تا فاصله میان نیاز مردم و ارائه خدمات توسط اپراتورها پر شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره کاهش تعرفه اینترنتی برای مراکز علمی و دانشگاهی هم تصریح کرد: من اعتقاد دارم دانشگاه‌ها ویترین فناوری اطلاعات و هر سرویسی در کشورهای مختلف هستند. دانشگاه‌ها در کشور ما متعدد هستند و پراکندگی‌های مختلفی دارند و چون آ‌نها خود مامور هستند تا خدمات اینترنتی را برای اساتید و دانشجویان خود فراهم کنند، مشاهده می‌کنیم که آنها با سلیقه‌ها و مدل‌های مختلف این پیاده‌سازی را انجا م می‌دهند. 

دو قالب ارائه خدمات به مراکز علمی و دانشگاهی 

آذری جهرمی افزود: در جلسه روز گذشته با روسای دانشگاه‌ها این روند را مرور کردیم تا سرویس‌‌های فناوری اطلاعات را با یک استاندارد و شرایط واحد به سرانجام برسانیم تا سلیقه‌ها را کاهش دهیم. 

وی با اشاره به همکاری با وزارت علوم برای ارائه خدمات به مراکز علمی و دانشگاهی خاطرنشان کرد: قالب اول ما ارائه سرویس به دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی است که تولیت آن برعهده سازمان پژوهش‌های صنعتی است که زیرمجموعه وزارت علوم محسوب می‌شود و ما هم به آ‌نها پروانه فعالیت داده‌ایم. سرویس دوم ارائه تخفیف ۵۰ درصدی برای تشویق دانشگاه‌ها در جهت استفاده از این خدمات است. 

وزارت ارشاد پیگیری کند به خبرنگاران و رسانه‌ها خدمات می‌دهیم 

وزیر ارتباطات افزود: این موضوع از امروز عملیاتی است و اگر دانشگاه‌ها از طریق شبکه علمی متصل شوند می‌توانند از این ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند در جلسه شورای مسئولان وزارت ارتباطات هم قرار شد شرکت‌های مخابرات در سراسر استان‌ها مسئولی را برای شبکه علمی تعیین کنند تا دانشگاه‌های سراسر کشور از این خدمات استفاده کنند. 

آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که ایا رسانه‌ها و خبرنگاران هم می‌توانند از این تخفیف ۵۰ درصدی استفاده کنند؟ ابراز داشت: اگر وزارت ارشاد این مساله را پیگیر کند این مساله را هم می‌توان پیش برد.

وی در باره رفع فیلتر توئیتر و یوتیوب نیز بیان کرد: اجازه بدهید تا اقدامات ما به نتیجه برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.