نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با تقدیر از سخنرانی رئیس جمهور کشورش در مجمع عمومی سازمان ملل که به شدت مورد انتقاد دیگر مقامات آمریکایی قرار گرفته است، گفت: ترامپ به درستی از ایران و کره شمالی انتقاد کرد.

 

به گزارش جماران،  جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: سخنرانی دونالد ترامپ بهترین عملکرد وی از زمان ریاست جمهوری‌اش بود. او با صراحت و مستقیم از کره شمالی و ایران انتقاد کرد.

دونالد ترامپریا، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در افتتاحیه هفتادودومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک  به تکرار ادعاهای بی اساس خود علیه ایران پرداخت و در ادامه بدعهدی‌های دولت آمریکا علیه کشورمان با اعلام این‌که نمی‌تواند متعهد به قراردادی باشد که زمینه طرح ریزی یک برنامه هسته ای را فراهم می کند، برجام را از بدترین توافقاتی دانست که آمریکا در طول تاریخ امضا کرده است.

وی در ادعاهایی خصمانه علیه ایران گفت: زمان آن فرارسیده تا همه کشورها با ایران مقابله کنند. رژیمی که به صورت علنی اسرائیل و آمریکا را تهدید به نابودی می کند. با وجود این‌که ایران یک کشور ثروتمند است، مسوولان کشور آن را به یک کشور منزوی در دنیا تبدیل کردند.

جان بولتون، این چهره جنگ‌طلب آمریکایی در حالی از سخنرانی ترامپ علیه ایران و کره شمالی تقدیر کرده است که بسیاری از مقامات آمریکایی به شدت اظهارات رئیس جمهور کشورشان در سازمان ملل را مورد انتقاد قرار دادند.

سناتور دایان فین اشتاین در صفحه توئیتر خود نوشت: سازمان ملل محلی برای پیشبرد صلح است،‌ اما امروز رئیس جمهور از آن به عنوان عرصه‌ای برای جنگ استفاده کرد.

همچنین ست مولتون عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا،‌ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما به یک بصیرت قوی، هوشمندانه و راهبردی نیاز داریم، نه تهدیدهایی که بحران ایجاد می‌کند. خطاب به متحدان‌مان (می‌گویم): رئیس جمهور از طرف تمام آمریکایی‌ها صحبت نمی‌کند.

گره‌گوری میکس، یک عضو کنگره دیگر مقام آمریکایی است که اظهارات ترامپ را مورد انتقاد قرار داد. وی در پیامی توئیتری نوشت: آمریکای تنها + توئیت‌های تنهایی آخر شب برابر است با سخنرانی رئیس جمهور ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل.

مارک تاکانو یک عضو دیگر کنگره آمریکا نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود، سخنان ترامپ را غیر مسئولانه و شرم‌آور توصیف و تاکید کرد: نابودی کره شمالی به بهای از دست رفتن جان میلیون‌ها نفر از جمله هزاران آمریکایی تمام می‌شود.

ترامپ همچنین در بخشی از سخنان خود به مسئله کره شمالی پرداخت و گفت: نظام کره‌شمالی مسئول گرسنه نگه داشتن و محبوس کردن میلیون‌ها تن از مردمش است. کره‌شمالی برای توسعه موشک‌های هسته‌ای خود تلاش می‌کند. ما اگر تهدید شویم کره‌شمالی را منهدم خواهیم کرد.

ترامپ هشدار داد که اگر پیونگ یانگ از بلندپروازی‌های هسته‌ای خود دست برندارد، آمریکا ممکن است مجبور شود نظام حاکم در کره شمالی را از بین ببرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.