رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن مخالفت قاطع با عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل، این مساله را در تضاد با طرح صلح عربی دانست.

 

به گزارش جماران، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اظهار داشت، هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل بر خلاف آنچه شایع شده از زمان درگیری‌ها در مسجد الاقصی در تاریخ چهاردهم ژوئیه گذشته هنوز متوقف هستند و تا زمانی که در مورد اصول جدید در این زمینه با طرف اسرائیلی به توافق نرسیده‌ایم، به حالت سابق باز نخواهند گشت.

عباس گفت: ‌این هماهنگی‌های امنیتی ارتباطی با اقدامات مسئولان فلسطینی ندارد زیرا هماهنگی در اینگونه مسایل وابسته به هماهنگی در امور شهری است.

وی درباره بلوکه اموال اختصاص داده شده به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی گفت: با وجود اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل و فشارهای آمریکا خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی این اموال را به شکل کامل دریافت خواهند کرد.

عباس در ادامه تمامی اشکال شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و یا قدس را باطل خواند و بر اهمیت و لزوم مقاومت مسالمت‌آمیز مردم در برابر اقدامات اشغالگران تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این مصاحبه که در امان، پایتخت اردن پیش از سفرش به نیویورک برای سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد، احتمال انجام دیداری سه ‌جانبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را بعید دانست و گفت: هرگز چنین دیداری آنگونه که مطرح شده برگزار نخواهد شد و من سه ساعت پیش از سخنرانی روز چهارشنبه‌ام با ترامپ دیدار خواهم کرد.

عباس در ادامه مخالفت قاطع خود را با عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل اعلام کرده و آن را در تضاد با طرح صلح عربی دانست و گفت: ما مخالف راه‌حل‌های اقتصادی و امنیتی پیش از راه‌حل‌های سیاسی هستیم.

وی درباره آشتی با جنبش حماس گفت: این امر بر سه اصل انحلال کمیته، ارجاع مسئولیت‌ها به دولت وفاق در غزه و امکان اجرای آنها استوار است.

گفتنی است این مصاحبه ۲۴ ساعت پیش از اینکه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس،‌انحلال کمیته اداری در غزه را اعلام کند، ‌انجام شد.

عباس در بیانیه‌ای از این اقدام حماس استقبال کرده و آن را حرکتی مثبت توصیف کرد و گفت: پس از بازگشتم از نیویورک در روز پنج‌شنبه این مساله را با رهبران فلسطین بررسی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر برگزاری شورای ملی فلسطین در رام‌الله تا پیش از پایان سال جاری میلادی گفت: رایزنی‌ها در این موضوع رو به پایان هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.