ترنت فرانکس نماینده کنگره آمریکا گفت که کره‌شمالی از توافق اوباما با ایران الهام گرفته است؛ توافقی که به واسطه آن تحریم‌های ایران برداشته شد و کمترین خلل در برنامه هسته‌ای‌شان ایجاد شد.

یک نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت که کره‌شمالی قصد حمله به آمریکا را ندارد بلکه به نوعی موضع گرفته که به یک توافق هسته‌ای دست پیدا کند.

 به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری دیلی کالر، «ترنت فرانکس» نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت که کره‌شمالی قصد حمله به آمریکا را ندارد، بلکه به نوعی موضع گرفته تا به یک توافق هسته‌ای دست پیدا کند. 

وی گفته کره‌شمالی از توافق اوباما با ایران الهام گرفته است؛ توافقی که به واسطه آن تحریم‌های ایران برداشته شد و کمترین خلل در برنامه هسته‌ای‌شان ایجاد شد.

فرانکس با اشاره به توافق‌هایی که توسط بیل کلینتون و باراک اوباما با کره‌شمالی امضا کرده است، مدعی شد: واقعیت این است که کره شمالی به این مساله توجه کرده است. آنها توافق هسته‌ای ایران را دیدند و شاهد بودند که در آن مورد چه پاداش باورنکردنی داده شد. 

وی تاکید کرده که کره‌شمالی نمی‌خواهد به آمریکا حمله کند بلکه می‌خواهد به ترامپ فشار بیاورد تا به یک توافق برسند و اینگونه تهدیدها را تمام کند. کره شمالی به نوعی با بلوف زدن امیدوار است غرامت بیشتری دریافت کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.