رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه در نظر دارد تحریم‌های مضاعفی علیه کره‌شمالی اعمال کند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا اظهار کرد: من از وزیران خواسته‌ام اعمال تحریم‌های مضاعف جدید علیه کره‌شمالی را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اکنون تحریم‌های جدید سازمان ملل را اعمال خواهیم کرد و در عین حال، تلاش می‌کنیم اطمینان حاصل گردد که شرکای بین‌المللی ما به همین ترتیب اقدام می‌کنند تا حداکثر کارایی این تدابیر اقتصادی مورد تضمین قرار گیرد.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما رایزنی‌هایی را که چندی پیش درباره اعمال تحریم‌های اروپایی علیه پیونگ‌یانگ آغاز کردیم، ادامه خواهیم داد و این تحریم‌ها در تکمیل اقدامات شورای امنیت و با هدف اعمال حداکثر فشار بر کره‌شمالی اعمال می‌شود.

موگرینی تأکید کرد: تحریم‌ها به خودی خود هدف نیستند بلکه ابزاری برای هموار کردن راه در راستای مذاکره با پیونگ‌یانگ محسوب می‌شوند. عواقب راه‌حل نظامی برای حل وضعیت موجود در شبه جزیره کره قابل پیش‌بینی نیست.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، یکی از برنامه‌های وی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرداختن به موضوع خلع سلاح در شبه‌جزیره کره خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.