امروز دیگر هنگامه‌ی سکوت و انفعال نیست و این سکوت به منزله‌ی تأیید جنایت‌های مزدوران سفاک استکبار در سراسر دنیا محسوب خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

به گزارش جماران؛ دانشجویان و تجمع کنندگان در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران با صدور بیانه‌ای خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مسلمانان میانمار و پایان جنایت در قبال آنها شدند.

متن کامل بیانیه پایانی تجمع  بدین شرح است:

همزمان با ایام حج و اعیاد سعید قربان و غدیر، مسلمانان مظلوم میانمار، مجدداً توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. فجایع انسانی روزهای اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار، توجه و نگرانی هر انسان آزاده و باوجدانی را به خود جلب کرده است. روزها از پی هم می‌گذرند اما همچنان مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر، موضع خود را مشخص نکرده‌اند. همان نهادهایی که هر روز مسلمانان را به خاطر احکامی همچون قصاص و جهاد به خشونت و نقض حقوق بشر متهم می‌کردند، امروز در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار "سکوت مرگ" پیشه کرده‌اند. نهادهای بین المللی، تحت سیطره‌ی کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.

ما به عنوان پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان و به نمایندگی از جوانان مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکومیت شدید اقدامات غیرانسانی حکومت و افراطیان بودایی، مواضع خود را به شرح زیر اعلام می کنیم:

۱- استاندارد دوگانه‌ی کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص کشتارهای میانمار، قطعاً به تضعیف جایگاه این شورا و سازمان ملل در بین مسلمانان و دیگر مردم آزاده‌ی دنیا منجر شده است. مردم دنیا وقتی می‌بینند به رؤسای حکومت‌های افراطی و جنایتکار در غرب و شرق آسیا که در حال نسل کشی مردم غیرنظامی و مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، کشمیر و میانمار هستند، جایزه‌ی صلح نوبل تعلق می‌گیرد، به حقیقت پوشالی شعارهای دفاع از حقوق بشر این کشورها پی می‌برند.

۲- امروز دیگر هنگامه‌ی سکوت و انفعال نیست و این سکوت به منزله‌ی تأیید جنایت‌های مزدوران سفاک استکبار در سراسر دنیا محسوب خواهد شد و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وقت آن رسیده که تمامی مردم دنیا و به خصوص مسلمانان، فریاد آزادی‌خواهی سر داده و با یکدیگر متحد شده و در برابر استکبار و عوامل وابسته به او در سرتاسر دنیا بایستند. از رؤسای تمامی کشورهای اسلامی و دیگر دولت‌های مستقل دنیا دعوت می‌کنیم تا با تشکیل یک جبهه‌ی متحد در برابر این جنایتکاران، از اقدامات خون‌بار آن‌ها جلوگیری نمایند.

۳- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه توقع می‌رود از تمام ظرفیت اجرایی و دیپلماتیک خود در بین کشورهای جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی به خوبی استفاده کرده و با برگزاری جلسه‌ی اضطراری برای بررسی کلیه‌ی راهکارهای حل معضل میانمار، پا به عرصه‌ی دفاع از این مردم مظلوم گذارند. همچنین بر دستگاه قضایی و ریاست محترم قوه‌ی قضائیه فرض است که مطابق دستورات اخیر رهبری، از تمامی ظرفیت‌های حقوقی موجود برای پیگیری این موضوع استفاده و دست از این انفعال بین المللی در حوزه‌ی دفاع از حقوق بشر بردارند.

 امروز جمهوری اسلامی و مسلمانان هستند که باید از دولت‌ها و نهادهای مدعی در سطح جهان، مطالبه‌ی رعایت حقوق بشر را داشته باشند و آن‌ها را در جایگاه پاسخگویی نسبت به بشریت بنشانند.

در پایان بار دیگر از تمامی مسلمانان و مردم آزاده‌ی دنیا درخواست می‌کنیم که دست از اختلافات جزئی قومی و مذهبی برداشته و با تشکیل جبهه‌ی متحد مستضعفین، دست به اقدامات عملی و ملموس در قبال این زورگویان متجاوز بزنند.

در پایان تجمع کنندگان به منظور محکومیت کشتار مسلمانان میانمار طوماری امضا کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.