وزیر امور خارجه ترکیه که اواخر ماه گذشته میلادی به عراق سفر کرده بود حیدر العبادی را به ترکیه دعوت کرد.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه "الریاض" عربستان، یک منبع نزدیک به حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرد که وی سفر قریب الوقوعی به ترکیه خواهد داشت.

این روزنامه همچنین فاش کرد که این سفر به منظور هماهنگی مواضع میان دو کشور قبل از برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق صورت خواهد گرفت.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که اواخر ماه گذشته میلادی به عراق سفر کرده بود حیدر العبادی را به ترکیه دعوت کرد. نخست وزیر عراق بر لزوم عقب‌نشینی نیروهای ترکیه‌ای از پایگاه بعشیقه در شرق شهر موصل که دهم ژوئیه توسط نیروهای مشترک عراق آزاد شد، تاکید کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: "هدف از این سفر بررسی روابط دو جانبه است".

منبع مذکور همچنین تاکید کرد که بارزترین پرونده‌هایی که دو طرف به بررسی آن خواهند پرداخت، پرونده همه‌پرسی است که اربیل قصد دارد در ۲۵ سپتامبر برگزار کند و آنکارا و بغداد با این مساله مخالف هستند.

این منبع در ادامه تاکید کرد که مسؤولان دو طرف همچنین درباره پرونده‌های مبارزه با تروریسم و بهره‌برداری به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. این درحالی است که جاسم محمد جعفر، نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق در پنجم سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی از سفر از پیش تعیین نشده حیدر العبادی به فرانسه و ترکیه خبر داده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.