یوسفیان ملا گفت: باید توجه داشت پرداخت حقوق های غیرمتعارف صحیح نبوده و سئوال این است چرا باید در شرایطی که برخی خانوارها به دلیل مشکلات مالی بطور مثال مجبور به فروش کلیه هستند، اما مقرراتی در دستگاه ها باشد که یک شخص بتواند حقوق 50 میلیون تومانی اخذ کند.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید در موضوع حقوق های غیرمتعارف خلط مبحث شود و موضوعی که در حیطه وظایف دیوان محاسبات نیست، از دیوان خواسته شود که انجام دهد.

عزت الله یوسفیان ملا گفت: یکی از وظایف اصلی دیوان محاسبات تهیه گزارش تفریغ بودجه سالانه است که آیا منابع در نظر گرفته شده در قانون بودجه، به نحو صحیح هزینه شده است یا خیر.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان محاسبات علاوه بر وظیفه مذکور، می تواند ابعاد پیشگیرانه از وقوع تخلفات را نیز پیگیری کند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود:باید توجه داشت که پرداخت حقوق های غیرمتعارف براساس آیین نامه و دستورات مصوب شده در دولت بوده، بنابراین رسیدگی به موضوع مذکور جزء وظایف دیوان محاسبات نیست.

یوسفیان ملا افزود:براساس اصل 49 قانون اساسی، بازگرداندن اموالی که بصورت خلاف شرع از بیت المال برداشت شده، برعهده دادگستری است بنابراین در صورتیکه شخصی که جرمی مرتکب شده به دیوان محاسبات معرفی شود و دیوان بگوید مجازات مجرم در حیطه وظایف دیوان مجاسبات نیست این موضوع به این معنی نیست که جرمی اتفاق نیافتاده است.

یوسفیان ملا افزود:پرداخت حقوق های غیرمتعارف بر مبنای مقرراتی بوده بنابراین نظر دیوان محاسبات در خصوص حقوق های غیرمتعارف این است که بخش قابل توجهی از  پرداخت های حقوق های غیرمتعارف براساس بخشنامه و مقررات سازمان ها بوده بنابراین دیوان نمی توان این مبالغ را عودت دهد که موضوع مذکور بیانگر این است بازگرداندن پول ها در صلاحیت دیوان محاسبات نیست.

وی گفت:باید توجه داشت پرداخت حقوق های غیرمتعارف صحیح نبوده و سئوال این است چرا باید در شرایطی که برخی خانوارها به دلیل مشکلات مالی بطور مثال مجبور به فروش کلیه هستند، اما مقرراتی در دستگاه ها باشد که یک شخص بتواند حقوق 50 میلیون تومانی اخذ کند.  

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:باز گرداندن اموال، اشخاصی که بصورت غیرمتعارف مالک آن اموال شده اند برعهده دیوان محاسبات نیست و باید دادگستری در این زمینه اقدام کند و نباید در موضوع حقوق های غیرمتعارف خلط مبحث شود و موضوعی که در حیطه وظایف دیوان محاسبات نیست، از دیوان خواسته شود که انجام دهد.

یوسفیان ملا در پایان افزود:اینکه عنوان شده دیوان محاسبات، نجومی بگیران را تبرئه کرده، سخن اشتباه و غیرکارشناسی است به دلیل اینکه دیوان محاسبات وظیفه ای در قبال مجازات با نجومی بگیران ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 736986
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.