معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن ایران گفت: پس از ماه‌ها گفت‌وگو با طرف‌های ترکمنستان، قزاقستان و چین، برای نخستین بار درباره نرخ حمل واحد کانتینر در راهگذر چین به ایران توافق شد.

به گزارش جماران؛ معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن ایران اعلام کرد از دیروز دومین قطار باری چین با 41 کانتینر 40 فوتی از منطقه «اینچه‌ئون» به طرف تهران حرکت کرد.

ابراهیم محمدی یادآوری کرد: این قطار سال 2010 میلادی به شکل آزمایشی برای تعیین مدت زمان سیر راه‌اندازی شده بود. این قطار حداکثر در 10 روز به مرز اینچه برون رسیده و از این مرز وارد خاک ایران می شود.

وی افزود: پس از ماه‌ها گفت‌وگو با طرف‌های ترکمنستان، قزاقستان و چین، برای نخستین بار درباره نرخ حمل واحد کانتینر در راهگذر چین به ایران توافق شد. براساس توافق چهارجانبه چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران این قطار هر روز هزار کیلومتر در خاک چین، هزار کیلومتر در خاک قزاقستان، 700 کیلومتر در خاک ترکمنستان و 700 کیلومتر در خاک ایران سیر می‌کند.

به گفته وی، این قطار در آغاز به شکل ماهانه سیر دارد تا در ادامه بتواند راهگذر چین را به ایران و مسیر ترانزیتی چین، قزاقستان، ترکمنستان و ایران را به بندرشهید رجایی در خلیج فارس متصل کند. این قطار 13 روز دیگر وارد ایستگاه راه‌آهن تهران می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.