بسته خبری بررسی روزنامه های صبح کشور را هرروز در جماران مطالعه کنید.

به گزارش جماران، روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه نخست روز چهارشنبه خود، سخنان انتقادی عضو مجلس خبرگان از دولت نهم و دهم را منتشر کرده است که در بخش هایی از آن سید هاشم بطحایی می گوید:

دولت نهم و دهم واقعا از نظر هزینه، مدیریت درستی نداشت و طرح‌های ناتمام و ناقص زیادی را تحویل دولت یازدهم داد.

بنابراین می‌توان گفت دولت یازدهم با صرف وقت زیاد در مقام رفع کاستی‌ها و مطالبات به جای مانده توفیقاتی کسب کرد و فرصت زیادی برای بهینه سازی و گام برداشتن در مسیر توسعه نداشت

وزیران دولت دوازدهم اهل کار، تلاش و اهل عقیده هستند بنابراین این دولت از یک بافت کارآیی و توانایی جامع‌الاطرافی برخوردار است و دیگر هم عذری ندارد که بگوید وارث نارسایی‌ها، کاستی‌ها و چالش‌های گذشته بود چون وارث دولت یازدهم است.

 روزنامه کیهان در صفحه نخست روز چهارشنبه خود، در گزارشی به شدت از انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران انتقاد کرد و با مروری بر کارنامه محمدعلی نجفی در سال 88 معتقد است وی در میان تجمع کنندگان مقابل دانشگاه شریف حضور داشته است.

کیهان همچنین معتقد است امضای حکم شهرداری وی توسط وزیر کشور با فشار از بالا میسر شده است.

این روزنامه در ادامه با انتقاد شدید از انتخاب نجفی، می نویسد:

نجفی نیامده، تغییرات را کلید زد و از قضا همین حالا، چند نفر از افرادی که سابقه و کارنامه روشنی هم ندارند را به سمت‌هایی گمارده است. او رسانه شهر را به برخی از افراد تیم فتنه 78 و 88 سپرد و خیال همه را راحت کرد! در مسئولیت‌ها و معاونت‌ها هم، وازدگان برخی سمت‌ها مثل معاون مستعفی وزارت راه در ماجرای تلخ و فراموش شده قطار تبریز مشهد را به سمت معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران منصوب کرد

اصلاح‌طلبان، سال ها حسرت رانده شدن از بهشت بر دلشان مانده بود! درست بعد از شورای شرم‌آور اول شهر تهران. حالا در رسیدن به بهشت ،هیجان و ولعی دارند که باعث شده حتی بهشت را هم با خشت کج بنا کنند! این خشت کج، تا آخر دیوار را کج خواهد کرد. 

 روزنامه شهروند در صفحه نخست روز چهارشنبه خود، به مناسبت سالگرد درگذشت «آیت‌الله» به گفتگو با حسین و مهدی طالقانی پسران آیت‌الله طالقانی پرداخته است؛ در این گفت‌وگو‌ها گذری بر زندگی سیاسی، اجتماعی و خانوادگی آیت‌الله سید محمود طالقانی زده شده است

آرمان امروز موضوع حصر را با تیتر «اجماع سازی درباره موضوع حصر» منعکس کرده و ایران، «مشکل «حصر» باید حل شود» را تیتر گزارش نخست خود کرده است. 

روزنامه اعتماد  با انتشار تصویری حضور زنان سوری در ورزشگاه آزادی را مورد نقد قرار داده و با تیتری معنا نوشته است: زنان ایرانی پشت آزادی.

این روزنامه همچنین در گزارشی حضور شهردار تهران در جلسه هیأت دولت پس از هجده سال وقفه را موضوع گزارش کرد و نوشت: امروز محمدعلی نجفی به‌عنوان شهردار پایتخت در جلسه هیأت دولت حاضر خواهد شد و بعد از ۱۴ سال قفلی که در روابط بین شهرداری تهران و دولت ایجاد شده بود را باز خواهد کرد. پیش از نجفی این محمدحسن ملک‌مدنی بود که به عنوان آخرین شهردار تهران (سال ۱۳۸۲) در جلسات هیات دولت در دوران اصلاحات شرکت می‌کرد. با انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار اصولگرا روابط شهرداری با دولت قطع شد و دیگر دولت، شهردار تهران را به جلسات هیات وزیران دعوت نکرد؛ موضوعی که در دوران ۸ ساله ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد و شهرداری محمد باقرقالیباف و بعد، دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی (در دولت یازدهم) و حضور محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران ادامه پیدا کرد. حالا بعد از سال‌ها نزدیکی نجفی و روحانی باعث شده تا قفل ورود شهردار تهران به هیات دولت دوباره شکسته شود و بعد از ۱۴ سال محمدعلی نجفی به عنوان شهردار پایتخت در جلسات هیات دولت حضور داشته باشد. اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند به نزدیکی دولت و شهرداری منجر شود و برای حل معضلات متعدد پایتخت گره‌گشا باشد. البته شهردار تهران در جلسات هیأت دولت رأی نخواهد داشت و در زمان‌های تصمیم‌گیری رای نخواهد داد.

وطن امروز با رویکردی انتقادی نسبت به مواضع مسئولین در ارتباط با حادثه واژگونی اتوبوس دختران دانش آموز نوشت: همین چند روز پیش بود که خبر واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی جامعه را شوکه کرد. خبر دردناک بود؛ خبری که حاکی از جان‌باختن ۷ دانش‌آموز دختر پاک این سرزمین بود. دخترانی که خانواده‌های‌شان برای آن‌ها مانند هر دختر دیگری هزار آرزو داشتند؛ دست‌شان را در دست مربیان آموزش‌وپرورشی‌شان گذاشتند تا در اردو شرکت کنند، غافل از اینکه سرنوشتی تلخ در انتظار این دختران معصوم بود.

 

روزنامه همشهری با اشاره به تغییر معاونین شهرداری تهران از آغاز تحولی مدیریتی در تهران خبر داد و از طرح جدید شهرداری تهران برای اعطای کارت شهروندی برای افراد بدون شناسنامه خبر داد .

برای مشاهده تصویر صفحه اول روزنامه ها برروی متن زیر کلیک کنید:

گزیده روزنامه های 15 شهریور 1396

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.