رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است.

به گزارش جماران؛ رئیس ائتلاف ملی عراق با آیت‌الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی، صبح امروز (یکشنبه ۱۲ شهریور) در دیدار با عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: نقش علما، حوزه های علمیه و فتوای جهاد مرجعیت شیعه و نیز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی های اخیر ملت عراق در برابر داعش بسیار برجسته و تعیین کننده بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است. عراق کشوری قدرتمند  است؛ ما قدردان پیروزی ها و فداکاری های ملت عراق هستیم و نباید اجازه داد قضایای سیاسی و اختلافات احتمالی سیاستمداران  بر روحیه مردم تأثیر سلبی بگذارد. به همین جهت باید خدمات و پیشرفت های انجام شده برای مردم تبیین شود.

هاشمی شاهرودی همچنین افزود: پیروزی در جنگ علیه داعش یک نعمت الهی است چنان که تشکیل حشد الشعبی  و فتوای جهاد علمای شیعه نعمتی بزرگ بود.

محسن رضایی  نیز در این دیدار گفت: شرایط امروز عراق شبیه  به وضعیت ایران بعد از پایان جنگ است چرا که  مسأله امنیت رو به بهبود گذاشته است و باید با خدمت رسانی به مردم، مسأله شناسی راهبردی و همبستگی ملی به سوی آینده حرکت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با تأکید بر این مطلب که در شرایط کنونی، مسأله امنیت در عراق رو به بهبود خواهد نهاد، ادامه داد: خطر و تهدید  جنگ داخلی در عراق رفع شده، امنیت داخلی نیز رو به بهبود خواهد گذاشت و با پیروزی مقتدرانه ملت عراق پیش بینی می‌شود که حوادث تروریستی کاهش خواهد یافت. از این رو  ذهن ملت عراق به ویژه شیعیان نباید معطوف به گذشته بماند بلکه باید به ساختن عراق بپردازند زیرا مسائل عراق آینده با دیروز تفاوت های اساسی دارد.

 رضایی همچنین وحدت شیعیان را با اهمیت دانست و افزود: برای دستیابی به این وحدت، نیازمند رسیدن به نگاه مشترک و درک راهبردی از تهدیدها و فرصتهای آینده و تفاوت مسائل امروز با مسائل و شرایط دیروز هستیم.

عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به آیت الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی، از حسن نظر، پیگیری ها و همراهی های مسؤولان ایرانی در قبال رویدادهای عراق قدردانی کرد و به ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی - اقتصادی عراق پرداخت.  

عمار حکیم همچنین  آرزو کرد که  ملت  عراق با عبور از  دو تهدید تروریسم و مداخلات بیگانگان، بتواند نقش و سهم خود را در عزت و اقتدارجهان اسلام، بیش از پیش ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.