مهمترین سوال این است، چه کسی به صدها داعشی اجازه خروج از تلعفر و طوابیر را بعد از تحویل سلاح‌هایشان به پیشمرگ‌های کرد داد تا اینکه همگان بعدها فهمیدند که تلعفر نه با درگیری بلکه با توافق آزاد شده است. ما در اینجا به اراده و تصمیم رهبر میدانی و روش‌های بررسی دیدگاه‌ها احترام می‌گذاریم چرا که وی چیزی را می‌بیند که ناظران نمی‌توانند، ببینند.

معاون رئیس جمهور عراق افرادی را که آنها را "نادان" خواند را به رهبری "هجمه خصمانه" علیه دبیرکل حزب‌الله لبنان در پی توافق اخیرش با داعش متهم کرد.

به گزارش جماران به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق گفت: توافق اخیر میان حزب‌الله لبنان و گروه تروریستی داعش بخشی از استراتژی جنگ علیه تروریسم است و افرادی که از آنها به عنوان "نادانان" یاد کرد را به رهبری هجمه خصمانه علیه سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان متهم کرد.

وی گفت: انتقال بخشی از تروریست‌های داعش به منطقه دیرالزور سوریه بخشی از استراتژی درگیری‌های جاری علیه تروریست‌هاست و هر درگیری شرایط و سازوکارهای خاص خود را برای تحقق پیروزی دارد.

مالکی افزود: صحبت در مورد دیرالزور و البو کمال مساله‌ مربوط به سوریه و نه عراق است. بنابراین ماهیت درگیری‌ها اتخاذ چنین اقداماتی را می‌طلبد و آن چیزی را که مبارزان در صحنه نبرد می‌بینند غیر از چیزی است که ناظران بدون تجربه در زمینه‌ی درگیری‌ها شاهد آن هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین سوال این است، چه کسی به صدها داعشی اجازه خروج از تلعفر و طوابیر را بعد از تحویل سلاح‌هایشان به پیشمرگ‌های کرد داد تا اینکه همگان بعدها فهمیدند که تلعفر نه با درگیری بلکه با توافق آزاد شده است. ما در اینجا به اراده و تصمیم رهبر میدانی و روش‌های بررسی دیدگاه‌ها احترام می‌گذاریم چرا که وی چیزی را می‌بیند که ناظران نمی‌توانند، ببینند.

معاون رئیس‌جمهور عراق نسبت به دنباله‌روی از تلاش‌هایی که با هدف ایجاد شک و تردید در صف نیروهای جبهه مقاومت علیه تروریست صورت می‌گیرد هشدار داد.

مالکی حمله سیستماتیکی را که از روی جهل و کینه علیه سید حسن نصرالله صورت می‌گیرد محکوم کرد و گفت: تصمیم حزب‌الله در خصوص توافق با تروریست‌های داعش تصمیم درستی است و کسی که در مورد صداقت و جهادی بودن حزب‌الله و سید حسن نصرالله شک کند دارای عقل سلیم نیست.

از سوی دیگر، مالکی رئیس اتئلاف دولت قانون عراق در خصوص دیدگاهش  نسبت به بحران همه پرسی اقلیم کردستان عراق با مشارکت کرکوک تاکید کرد: همه پرسی کردستان عراق با مشارکت کرکوک موجب چالش‌های بیشتری می‌شود.

وی همچنین ضمن هشدار نسبت به وقوع درگیری میان نیروهای مناطق درگیر،  عقلای کردستان، پارلمان و دولت این منطقه را به اتخاذ تدابیر فوری برای اجتناب از این تحول خطرناک فراخواند و افزود: مشارکت کرکوک در همه پرسی کردستان تمام امیدها را برای ایجاد راهکاری که به حل بحران با اقلیم منتهی شود، از بین می‌برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.