بازرسین و ناظرین بهداشتی از آغازین ساعات صبح روز عید قربان در محل های تعیین شده جهت ارائه خدمات به شهروندان حضور خواهند داشت.

به گزارش جماران؛ مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت: دامپزشکی استان با تجهیز 28 جایگاه عرضه و ذبح بهداشتی دام در روز عید سعید قربان آمادگی کامل دارد تا نظارتهای بهداشتی و شرعی لازم بر سلامت و ذبح بهداشتی دامهای قربانی اعمال نماید.

شریفی مدیر کل دامپزشکی استان البرز در همین رابطه اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شهرداریها و فرمانداریهای شهرستانها در سراسر استان البرز تعداد 28 جایگاه موقت عرضه بهداشتی دام زنده تدارک دیده شده است که در این جایگاهها تعداد 66 نفر دکتر دامپزشک و بازرسین بهداشتی به همراه 28 نفر از ناظرین شرعی جهت نظارت بر روند ذبح بهداشتی دام قبل و بعد از کشتار حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بازرسین و ناظرین بهداشتی از آغازین ساعات صبح روز عید قربان در محل های تعیین شده جهت ارائه خدمات به شهروندان حضور خواهند داشت و به مردم نیز توصیه می گردد جهت پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک علی الخصوص (تب کریمه، بروسلوز، کیست هیداتید و ...) حتی الامکان دام قربانی خود را از این مراکز تهیه و در همان محل تحت نظارت بازرسین اقدام به ذبح دام نمایند.

شریفی همچنین از وجود تعداد 10 اکیپ سیار بازرسی بهداشتی در سطح استان نیز خبر داده و گفت: شهروندان گرامی می توانند در صورتی که دام خود را در منزل قربانی می نمایند با شماره پاسخگویی رایگان 1512 تماس حاصل نموده تا اکیپهای سیار بلافاصله در محل حضور یافته و اقدام به معاینه دام قربانی نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.