عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همه می دانند که ایران ناقض برجام نبوده است و پاره کردن تفاهم برجام توسط دونالد ترامپ برای آمریکا تبعات گوناگونی خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها با بزرگ نمایی مخالفت ایران در بازرسی از مراکز حساس نظامی که اتفاقا در زمان انعقاد تفاهم برجام مورد پذیرش واشنگتن قرار گرفته بود ، می خواهند مدعی شوند که ایران ناقض برجام بوده است.

جواد کریمی قدوسی گفت: مجموعه شعارهایی که دونالدترامپ در زمان انتخابات الکترال 2016 و فعالیت هایی که در نقض روح برجام توسط رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که آمریکایی ها تصمیم گرفته اند تفاهم برجام را پاره کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دونالد ترامپ معتقد است، آنچه که آمریکا نیاز داشت از تفاهم برجام به دست آورده است ؛ یعنی ایران به تعهدات خود عمل کرده و آنها هیچ کاری انجام نداده اند.

وی در ادامه افزود: جمع آوری سانتریفیوژها ، متوقف کردن غنی سازی 20 درصد و خروج قلب رآکتور آب سنگین اراک از جمله اهداف آمریکا از تفاهم برجام بوده است. آنها در ظاهر دنبال حذف نمادهای صنعتی شدن فنآوری صلح آمیز هسته ای ایران بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در باطن، آمریکایی ها و طراحان تفاهم برجام انتظار داشتند که جریان مقاومت متوقف شود و بشار اسد از قدرت برکنار شود. آنها گمان می کردند که ایران در معادلات خاورمیانه با واشنگتن همکاری خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد.

وی بیان داشت:قدرت موشکی ایران از اهداف پنهان آمریکایی ها در تفاهم برجام بود که این توطئه ناکام ماند. حمله موشکی دقیق ایران به مواضع تروریست های تکفیری داعش اقدامی بود که واشنگتن را به این نتیجه رساند که توانایی محار قدرت موشکی جمهوری اسلامی را نداد.

نیکی هیلی به دنبال دستاویز نقض برجام

کریمی قدوسی گفت: تیم سیاست خارجی ترامپ و نیکی هیلی دنبال دستاویز برای برجسته سازی و توجیه خروج آمریکا از تفاهم برجام هستند.

وی در ادامه گفت: زمینه سازی برای دستاویز سازی در جهت پاره کردن تفاهم برجام در جریان سفر نماینده آمریکا به وین کلید خورده است و ما آماده هجمه رسانه ای کاخ سفید هستیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: نیکی هیلی مدعی شده است که ایران به دلیلی پذیرش پروتکل الحاقی باید دسترسی به مراکز نظامی توسط بازرسان آژانس را بپذیرد اما تهران پیش از تفاهم برجام اعلام کرده بود که مراکز حساس نظامی به طور مطلق نباید مورد بازرسی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: همان گونه که کتبا و شفاها در جریان مذاکرات اعلام شده و براساس قانون گذاری مجلس که اتفاقا مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته ؛ احدی حق بازرسی از مراکز نظامی ایران را ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها با درخواست بازرسی از مراکز حساس نظامی ایران تحت عنوان پروتکل الحاقی می خواهند بگویند که جمهوری اسلامی اجازه بازرسی نداد و ناقض برجام است تا ترامپ بهانه پاره کردن برجام را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: به موازات حضور نماینده ویژه آمریکا در وین ، اعمال فشار دونالدترامپ به یوکیا آمانو در جهت صدور گزارش علیه ایران آغاز شده است.

کریمی قدوسی گفت: آمریکایی ها با بزرگ نمایی مخالفت ایران در بازرسی از مراکز حساس نظامی که اتفاقا در زمان انعقاد تفاهم برجام مورد پذیرش واشنگتن قرار گرفته بود، می خواهند مدعی شوند که ایران ناقض برجام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه می دانند که ایران ناقض برجام نبوده است و پاره کردن تفاهم برجام توسط دونالد ترامپ برای آمریکا تبعات گوناگونی خواهد داشت.

این نماینده مجلس دهم با بیان این که واشنگتن بازنده بزرگ نقض تفاهم برجام خواهد بود گفت: 7 گزارش آژانس با صراحت صداقت ایرانی ها را تایید کرده است،  پاره کردن تفاهم برجام علاوه بر تبعات قانونی آنچه که تهران بی اعتمادی به دست چدنی آمریکا می خواند را به رخ جهانیان می کشاند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725529
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.