جنبش انصارالله یمن جنایت صورت گرفته توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی علیه شهروندان در محله فج عطان در صنعاء را که ۱۴ کشته و ده‌ها زخمی در بامداد روز جمعه بر جای گذاشت، محکوم و اعلام کرد که سازمان ملل با ائتلاف متجاوز تبانی می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: ادامه کشتارهای دسته جمعی توسط ائتلاف متجاوز نشانگر شکست این ائتلاف پس از ناکامی‌اش در تفرقه بین جبهه داخلی است. ۴۸ ساعت از جنایت این ائتلاف در ارحب نگذشته بود که این ائتلاف جنایتی شنیع‌تر در حق ساکنان یک محله مسکونی در صنعاء مرتکب شد.

وی گفت: سازمان ملل در درخواست‌ها برای انجام تحقیقات در خصوص جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی جدی نیست و این ائتلاف مسئول ادامه تجاوزها در حق مردم یمن است.

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: سازمان ملل بر جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در یمن و منطقه سرپوش می‌گذارد و نمی‌توان بر سازمان ملل برای متوقف ساختن این جنایت‌ها حساب باز کرد.

عبدالسلام تاکید کرد که مردم یمن در مقابل این جنایت‌ها بی‌تفاوت نخواهند ماند و به پایداری خود در مقابل تجاوزها ادامه خواهند داد.

وی از مردم یمن خواست تا دست به تلاش‌های بیشتری برای رویارویی با ائتلاف متجاوز زده و در تمامی زمینه‌های نظامی، سیاسی و رسانه‌ای برای ناکام گذاشتن طرح‌های ائتلاف متجاوز و رویارویی با آن تا زمان تحقق پیروزی دست به کار شوند.

پیشتر نیز نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در سخنانی نسبت به رخدادها در یمن اظهار نگرانی کرد و گفت که دولت آمریکا "گفت‌وگوی آرامی" با عربستانی‌ها در مورد مسائل نگران کننده واشنگتن برقرار می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.