آقای روحانی نیز برنامه ای که به مردم ارائه داد، مبنایش اقتصاد مقاومتی بود و نگاه ما به اقتصاد مقاومتی کوتاه مدت نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی را یک نسخه شفا بخشی برای مشکلات اقتصادی می دانیم و در دولت تلاش جدی برای اشتغال جوانان است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دولت دوازدهم دولت و کارآمدی است و علاوه بر این که سیاست داخلی، سیاست خارجی و امنیت برای آن اهمیت دارد، مسئله اقتصاد نیز در صدر اولویت هایش قرار دارد.

 

به گزارش جماران؛ محمود واعظی روز جمعه در دیدار با امام جمعه تبریز با بیان اینکه در هفته دولت وظیفه خود می‌دانیم عملکرد دولت را به مردم گزارش دهیم و از طرفی تعامل بین مردم و دولت نیز بسیار مهم است، آقای رئیس جمهوری دستور دادند وزرا، معاونان وزرا، استانداران و فرمانداران ارتباط نزدیک تری با مردم داشته باشند.

وی افزود: در دولت یازدهم تلاش شد که مشکلات برطرف شود و عنایت خداوند و نیز رهبر معظم انقلاب همواره پشتیبان این دولت بود و تعامل بین سه گروه نیز بسیار اهمیت داشت؛ این کشور خیلی بزرگ است و ما باید با وحدت همدلی و صمیمیت بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

واعظی گفت: مردم این دولت را متعلق به خودشان می دانند و بنای آقای روحانی هم این نبود که یک دولت سیاسی و جناحی داشته باشد، بلکه اعتقادشان این است که این دولت دولت همه مردم ،همه اندیشه ها و همه گروه هاست و باید مردم و و مسئولان برای حل مشکلات دست به دست هم بدهند و بنای ما این است که ضعف های دولت یازدهم را به قوت تبدیل کنیم.

واعظی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی جزء اولویت های دولت دوازدهم است و برنامه های چند سال گذشته را نیز دولت بر این مبنا قرار داد.

وی افزود: آقای روحانی نیز برنامه ای که به مردم ارائه داد، مبنایش اقتصاد مقاومتی بود و نگاه ما به اقتصاد مقاومتی کوتاه مدت نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی را یک نسخه شفا بخشی برای مشکلات اقتصادی می دانیم و در دولت تلاش جدی برای اشتغال جوانان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 625 هزار شغل خالص ایجاد کردیم، گفت: بنای جدید آقای رئیس جمهور این است که همین روند را با قدرت ادامه دهیم و ناچاریم که به تولید بها داده و کمک کنیم که در کشور تولیدات داخلی استفاده شود.

وی ادامه داد : از رسانه‌ها و ائمه جمعه می‌خواهیم که برای حمایت از تولید داخلی فرهنگ‌سازی بکنند و موضوع صادرات هم برای دولت بسیار مهم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: سیاست داخلی ما باید بر مبنای صادرات شکل بگیرد و باید به گونه‌ای کار کنیم که کشورهای دیگر و منطقه درهایشان را به روی کالاهای ایرانی باز کنند و ما باید با همه کشورهای دنیا به جز یک یا دو کشور که دشمنی شان محرز است، روابط مان را گسترش دهیم.

واعظی گفت: از سوی دیگر ما باید از فرصت برجام بیشتر استفاده کنیم زیرا که بعد از برجام، با همه بدعهدی های آمریکا ، تعامل مان با اتحادیه اروپا باعث شد که به جای انزوای ایران، آمریکا در انزوا قرار بگیرد.

وی حمایت از بخش خصوصی را اولویت مهم دولت دوازدهم برشمرد و گفت: در دولت دوازدهم اعتقاد جدی داریم که دولت باید چابک باشد و به بخش خصوصی باید اعتماد کرده و از آن حمایت کنیم.

واعظی گفت: شخص آقای روحانی هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم نگاه بسیار ویژه ای به استان آذربایجان شرقی دارند و فکر می‌کنیم اگر اقتصاد آذر بایجان شرقی راه بیافتد، اقتصاد کشور نیز راه می‌افتد، اگر در آذربایجان شرقی رضایت مردم بیشتر باشد با کشورهای منطقه نیز می‌توانیم تعامل و ارتباط بهتری برقرار کنیم.

وی ادامه داد: به همین جهت پروژه‌های متعددی در این استان تعریف شده و همتی که آقای استاندار دارند این استان جزو معدود استان‌هایی است که همه پروژه ها به ارزش حدود حدود 11 هزار میلیارد تومان اجرا شده است.

وی خطاب به امام جممعه تبریز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به حضرتعالی اعتماد کردند و جناب عالی را به استان مهم و خوب انتصاب کردند؛ رئیس جمهوری نیز از من خواستند از محبت هایتان و نیز از مباحث خوبی که بیان می کنید، تشکر کنم.

وی افزود: رییس جمهوری سلام ویژه خدمت جنابعالی دارند و از سویی دیگر با توجه به اینکه شما ارتباط تان با مردم بیشتر است سلام رئیس جمهوری را به مردم نیز برسانید.

واعظی ادامه داد: ما در استان آذربایجان شرقی استاندار فعال و مردمی داریم و آقای رییس جمهوری خواستند جنابعالی هر مطلب و موضوعی که باید آقای رئیس جمهوری در سطوح استانی، کشوری و مربوط به روحانیت، مطرح کنند، شما در ابلاغ آنها دریغ نفرمایید

واعظی خاطرنشان کرد: می توانید مطالب را از طریق استانداری و مستقیما به آقای رئیس‌جمهور برسانید چون نقشه آذربایجان در کشور مهم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد با کمک امام جمعه تبریز و با داشتن مردمی خلاق و مبتکر در استان، دولت دوازدهم بتواند کارهای بزرگی انجام دهد.

واعظی، رییس دفتر ییس جمهوری امروز در دومین روز از هفته دولت، سفر یکروزه ای به آذربایجان شرقی داشت.

وی در بدو ورود به تبریز به گلزار شهدار رفت و با نثار گل و فاتحه، همراه با مدیران ارشد استان با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.