بمب‌ افکن‌های استراتژیک روسیه که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند امروز (پنج‌شنبه) بر فراز اقیانوس آرام، دریای ژاپن، دریای زرد و دریای چین جنوبی به پرواز درآمدند و موجب شدند تا کره‌جنوبی و ژاپن هم جت‌هایی برای اسکورت آنها اعزام کنند.

 

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بمب‌ افکن‌های توپولوف-۹۵ ام‌اس که ناتو آنها را با کد "خرس‌ها" می‌نامد، بر فراز آب‌های بی‌طرف به پرواز درآمدند و از سوی جنگنده‌های سوخو-۳۵اس‌ و هواپیماهای هشدار اولیه و کنترلی ای-۵۰ همراهی شدند.

این وزارتخانه جزئیاتی درباره تعداد کلی هواپیماهایی که در این عملیات مشارکت داشتند، اطلاعاتی ارائه نکرد. همچنین مشخص نیست این عملیات چه زمانی و چرا انجام شد.

طبق این بیانیه، بمب افکن‌های تی‌یو-۹۵ ام‌اس حین عملیات در آسمان سوختگیری کردند. این بمب افکن‌ها در بخشی از مسیر از سوی جنگنده‌های کره‌جنوبی و ژاپن همراهی شدند.

روسیه که با کره‌شمالی مرز دارد، مکررا از افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره که علت آن برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ است، ابراز نگرانی می‌کند و به طرح‌های ژاپن برای استقرار یک سامانه ضد موشکی آمریکا در خاک خودش اعتراض کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.