ابطحی با اشاره به عزل و نصب های اخیر در کاخ سفید، تاکید کرد: اخراج استراتژیست ترامپ از کاخ سفید مقدمه ای برای تغییر استراتژی رئیس جمهوری آمریکا بود.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: دونالد ترامپ می خواهد ضمن ورود جدی تر به افغانستان،پاکستان را نیز وارد بازی فروش تسلیحاتی و تحمیل هزینه های جنگ کند.

سیدمحمدجواد ابطحی گفت: شکی نیست که افغانستان در برنامه های توسعه طلبانه و سلطه جویانه آمریکا جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: دونالد ترامپ در زمان انتخابات الکترال 2016 وعده کاهش نیروهای آمریکا در عملیات های فرامرزی را مطرح کرده بود و برخی گمان می کردند که پنتاگون پروژه خروج از خاورمیانه را دنبال خواهد کرد اما در عمل این موضوع بالعکس شده است.

وی با اشاره به عزل و نصب های اخیر در کاخ سفید، تاکید کرد: اخراج استراتژیست ترامپ از کاخ سفید مقدمه ای برای تغییر استراتژی رئیس جمهوری آمریکا بود که نتیجه آن را در افزایش حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان و به چالش کشیدن خروج اوباما از عراق مشاهده کردیم.

ابطحی گفت: دموکراسی و مبارزه با تروریسم هرگز برای آمریکایی ها ارزش نداشته است تا جایی که می بینیم درگیری های نژادی در داخل آمریکا هم ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دونالد ترامپ می خواهد ضمن ورود جدی تر به افغانستان؛ پاکستان را نیز وارد بازی فروش تسلیحاتی و تحمیل هزینه های جنگ کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: متاسفانه برخی طیف های سیاسی پاکستان ضمن ارتباط با طالبان به دنبال تامین منافع سیاسی هستند.

وی بیان داشت: بازی چندجانبه ای را رئیس جمهوری آمریکا در افغانستان آغاز کرده است که ایران،پاکستان،چین ، روسیه و هند را درگیر می کند؛ البته هدف اصلی ترامپ مرزهای شرقی کشورمان است.

ابطحی گفت: ترامپ می خواهد قراردادکلان نظامی همانند آنچه که با سعودی ها امضا کرد،به اسلام آباد تحمیل کند.

وی با بیان این که آمریکا از درون با مشکلات اقتصادی و اجتماعی درگیر است، ادامه داد: آمریکا توانایی ورود به جنگی جدید را ندارد؛اما تلاش می کند کشورهای خاورمیانه و ایران را تحت فشار قرار دهد.

این نماینده مجلس دهم ضمن هشدار به رئیس جمهوری آمریکا گفت:دونالد ترامپ باید بداند ایران که تجربه هشت سال جنگ تحمیلی را در کارنامه دارد و امروز در جنگ با تروریست های تکفیری حضوری پررنگ دارد ، حضور نیروهای آمریکایی را همانند طالبان در مرزهای شرقی خود را تحمل نخواهد کرد.

گفتنی است که ترامپ در حاشیه تعیین استراتژی جدید آمریکا در افغانستان گفت که واشنگتن دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت واشنگتن میلیاردها دلار در اختیار پاکستان گذاشته اما آنها به گروه‌هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

او گفت که پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن‌ها به تروریست‌هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاریی نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد. زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهدش به تمدن، نظم و صلح ثابت کند.

به گفته ترامپ زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهد خودش را به تمدن، نظم و صلح نشان دهد. ترامپ همچنین خواهان نقش آفرینی بیشتر هند در کمک به ایجاد امنیت در افغانستان از جمله گسترش همکاری‌های اقتصادی شد. این سخنان نشان می دهد که ترامپ خواب هایی برای اسلام آباد دیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723245
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.