رییس کل دادگستری استان تهران با بیان این‌که «قضات بیشتر از سایرین در معرض انواع وسوسه های شیطانی هستند»،تاکید کرد که توجه به این‌که در محضر خداوند متعال قرار داریم راه غلبه بر وسوسه‌هاست.

 

به گزارش جماران ،غلاحسین اسماعیلی در سومین نشست شورای قضائی استان تهران در سالجاری ،ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع) به بیان روایتی از این امام بزرگوار با این مضمون که "یکی از اصحاب آنحضرت به محضرشان شرفیاب شده و معروض داشت که مرا پند دهید. امام(ع) پذیرفت و سپس فرمود: با صبر همنشین باش و صبوری کن، فقر را در آغوش بگیر و از آن استقبال کن، لذت ها را دور کرده و با هوای نفست مخالفت کن و بدان که هیچگاه از دید خداوند متعال پنهان نیستی پس توجه کن که در محضر او باید چگونه باشی؟"، اظهار داشت: برخی از افراد جویای کمال مطابق با یک سنت پسندیده به محض برخورد با بزرگان طلب نصیحت و موعظه می‌نمایند ولی متأسفانه این موضوع و خصلت نیکو به مرور زمان رو به فراموشی است، در حالی‌که اگر این امر سرلوحه امور ما قرار گیرد بطور قطع آثار سازنده‌ای در بر خواهد داشت. نکته مهم دیگر استقبال امام معصوم(ع) از تقاضای نصیحت است که فوق‌العاده درس‌آموز است.

وی در ادامه  افزود: از آنجائی‌که ما در دستگاه قضائی بیشتر از سایرین در معرض انواع وساوس شیطانی هستیم و توجه به این‌که در محضر خداوند متعال قرار داریم راه غلبه بر وسوسه‌هاست و برای اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه بیش از پیش به رعایت مفاد روایت مطروحه نیاز داریم.

وی سپس به فرارسیدن دهه اول ذیحجه و روز جهانی مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: این زمان‌ها و مکان‌های باارزش در جهت برقراری ارتباط معنوی انسان با معبود خویش نقش به سزایی ایفا می نمایند؛ بنابراین خودم و همه حاضرین در جلسه را به بهره‌مندی هرچه بیشتر از فیوضات این ایام باارزش و مساجد و نمازخانه ها توصیه می‌کنیم.

رئیس شورای قضایی استان تهران ضمن تذکر راجع به 28 مرداد، سالروز کودتای ننگین آمریکا در حدود نیم قرن پیش در ایران گفت: مشاهده می‌شود که امروز آمریکا از مداخله آشکار برای تغییر نظام حکومتی در یک کشور دیگر یاد کرده و به آن افتخار می‌کند و این قدرت استکباری هنوز هم درصدد نفوذ به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف می‌باشد ولی با کمال تأسف عده ای از افراد ساده لوح در داخل کشور متوجه این امر مهم نیستند، ضمن اینکه حاکمان فعلی آمریکا در مقایسه با حاکمان گذشته از خوی استکباری بیشتری نیز برخوردارند.

اسماعیلی در پایان  بر اهمیت جلسات شورای قضائی استان به جهت امکان تشریک مساعی اعضا و تعامل آنها با یکدیگر برای رفع مشکلات موجود و ارتقای بهره وری در حوزه های مختلف مسئولیتی تأکید کرد.
در ادامه این نشست پس از استماع اخبار مهم و در مقام پیگیری مصوبات، گزارشی از تشکیل جلسات و نتایج حاصله در رابطه با موضوع ساماندهی بدرقه و اعزام زندانیان و همچنین در خصوص علل افزایش آمار تجدید اوقات دادرسی به جهت عدم وصول استعلامات ثبتی و پزشکی قانونی و نیز عدم اعزام به موقع زندانیان به مراجع قضایی توسط مسئولین ذیربط ارائه شد که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم در نهایت مواردی به تصویب رسید که مهم ترین آنها پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر تعیین یک تیم کارشناسی برای بررسی دقیق موضوع ایجاد یک قرارگاه در تهران برای جمع آوری زندانیان و اعزام بموقع آنان به مراجع قضایی و اعلام نظرات مستدل خود در ظرف مدت دو ماه به شورا بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.