سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مردم تهران از ۳۰ نماینده خودشان بپرسند که چرا در بودجه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان مالیات به مردم تهران تحمیل شد!؟ حتی یک نماینده از ۳۰ نماینده تهران هم به این موضوع اعتراض نکردند.

 
 
به گزارش جماران سید حسین نقوی حسینی ، با اشاره به اظهارات و تحرکات جدید برخی نمایندگان تهران در مجلس درباره حصر سران فتنه ۸۸ اظهار داشت: در این تردیدی نیست که فتنه سال ۸۸ که در نتیجه عدم تمکین سران فتنه به قانون پیش آمد، با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی دنبال شد.
 
وی افزود: در این جریان فتنه، عده ای سردمداری کردند؛ البته عده ای که از پشت صحنه ماجرا مطلع نبودند و بعدها خودشان را کنار کشیدند، حسابشان جداست.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: در روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸، جمعیت زیادی در راهپیمایی شرکت کردند اما جمعیتی که در روز عاشورای همان سال به خیابان آمدند  و حرمت شکنی کردند، شاید ۲۰۰  نفر هم نبودند؛ یعنی مردمی که از اهداف پشت صحنه این جریان مطلع شدند، همان اوایل خودشان را کنار کشیدند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در چنین شرایطی، سردمداران فتنه همچنان بر رفتار غلط و غیرقانونی خود اصرار کردند و حتی بعد از خطبه های ۲۹ خرداد رهبر انقلاب نیز بیانیه دادند و حتی ۲۵ بهمن سال بعد از آن نیز، مجدداً دست به تحرکات خطرناک زدند که منجر به تصمیم نظام برای محدود کردن آنها شد.
 
وی اظهار داشت: سوال مهمی که وجود دارد این است که نظام های سیاسی دنیا با افراد برانداز چه می کنند؟ اتفاقاً این لطف و رأفت نظام جمهوری اسلامی بود که با این افراد برخورد سخت نکرد.
 
نقوی حسینی ادامه داد: سران این جریان برانداز نه اعدام شدند و نه حبس ابد برای آنها در نظر گرفته شد و تنها با نظر شورای عالی امنیت ملی در شرایط حصر قرار گرفتند و اگر این طور نمی شد معلوم نبود که مردم چه بلایی سر آنها می آوردند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر حصر اینها برداشته شود، نوبت به محاکمه می رسد و عقلا هم می دانند که مجازات رفتارهای این افراد در سال ۸۸ چیست و آن وقت کسانی که امروز مدام این مسئله را زمزمه می کنند قطعاً به ساختارهای قضایی هم پایبند نخواهند بود.
 
نقوی حسینی در ادامه با اشاره به دلایل مطرح شدن مجدد این موضوع از سوی برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس گفت: واقعیت این است که مطرح کردن و تکرار این موضوعات آن هم از تریبون مجلس برای فرار از مسائل واقعی کشور و مطالبات واقعی مردم است.
 
وی افزود: همین نمایندگان محترم تهران، آیا خبر ندارند که در شهر تهران بحران اشتغال بیداد می کند؟ نمی دانند که فاضلاب این شهر چه ضررهایی را برای مردم ایجاد می کند؟ آیا خبر ندارند که ترافیک تهران در چه وضعی قرار دارد؟ حتماً امکاناتی دارند که در ترافیک گیر نمی کنند!
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مردم تهران از ۳۰ نماینده خودشان بپرسند که چرا در بودجه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان مالیات به مردم تهران تحمیل شد!؟ حتی یک نماینده از ۳۰ نماینده تهران هم به این موضوع اعتراض نکردند.
 
نقوی حسینی گفت: این مبلغ خارج از چارچوب های متعارف به مردم تهران تحمیل شد و علتش هم جبران کمبود درآمد مالیاتی استان های دیگر اعلام شد! مگر نباید کسبه تهران و کارگران و کارمندان این مالیات را بدهند؟ علتش چه بود که این مبلغ بر روی دوش مردم تهران گذاشته شد؟
 
وی تصریح کرد: علت این مسائل این است که تهران ۳۰ نماینده دارد که دغدغه شان مسائل اصلی مردم نیست. بنابراین طرح ا ین مسائل فرعی، فرار از پاسخگویی به مشکلات واقعی مردم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.