نخستین جلسه هر دوره شورا تحت ریاست مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو شورا تشکیل می‌شود که در شورای پنجم نیز مرتضی الویری متولد 1327 مسن‌ترین و بشیر نظری متولد 1362 و بهاره آروین متولد 1361 جوان‌ترین افراد شورا هستند که امروز در جایگاه قرار گرفتند و الویری متن سوگند را قرائت کرد

مراسم تحلیف شورای شهر پنجم تهران با حضور فرماندار، استاندار و نماینده وزیر کشور صبح امروز برگزار شد.

به‌ گزارش ‌جماران، مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران از ساعت 8:30 با حضور استاندار ، فرماندار و جمعی از مدیران شهری آغاز  شد.

در این مراسم مهدی چمران، سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت، فرمانداران ری، شمیرانات و ورامین، احمدی معاون وزیر کشور و  جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله پروانه مافی، سید فرید موسوی ، طیبه سیاوشی ، رحیمی، فاطمه سعیدی و فاطمه ذوالقدر حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پس تلاوت قران کریم، ویدئویی از مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران و گزارشی از عملکرد شورای چهارم پخش شد.

قرائت سوگندنامه اعضای شورای شهر پنجم

نخستین جلسه هر دوره شورا تحت ریاست مسن‌ترین و جوان‌ترین عضو شورا تشکیل می‌شود که در شورای پنجم نیز  مرتضی الویری متولد 1327 مسن‌ترین و بشیر نظری متولد 1362 و بهاره آروین متولد 1361 جوان‌ترین افراد شورا هستند که امروز در جایگاه قرار گرفتند و الویری متن سوگند را قرائت کرد و اعضا سوگند یاد کردند: «من در برابر کلام الله مجید، به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که در حفظ امانت و انجام هرچه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظائف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.»

فرماندار تهران: شورای چهارم 675 مصوبه داشت

عیسی فرهادی فرماندار تهران در این مراسم با بیان اینکه امروز عزیزان زیادی در جمع ما حضور دارند ، گفت: فرماندار ویژه ری، تجریش و سردار رحیمی فرمانده تهران و همچنین احمدی نماینده وزیر کشور و هاشمی استاندار در این مسیر حضور دارند که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات شورای شهر گفت: 4000 شعبه با 91 هزار نیرو در این مدت فعال بودند که در پی آن 3000 نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کردند که شاهد افزایش 53 درصدی در این حوزه بودیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه 3 میلیون و 700 هزار رای به صندوق ریخته شد که رشد 33.8 درصدی داشته است، گفت: در هر دقیقه 240 هزار رای به صندوق‌ها ریخته شد.

فرهادی در ادامه در تشریح عملکرد اعضای شورای چهارم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شورای چهارم این بود که سلایق سیاسی متعددی در شورا بودند، اما این سلایق متفاوت تاثیری بر مصوبات نداشت، گفت: در دوره چهارم 675 مصوبه به تصویب رسید که از این میان تعداد 132 مصوبه توسط فرمانداری برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه از 132 مصوبه برگردانده شده 94 مصوبه را شورای شهر با الحاق به نظر فرمانداری اصلاح کرد، گفت: 38 مصوبه به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد که در این میان نظر فرمانداری در 19 مصوبه تایید شد.

فرماندار تهران افزود: از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم اما طبق قانون باید جلسه رسمی شورا در محل شورای شهر تهران برگزار شود و مجبور به برگزاری این مراسم در صحن شدیم که از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم.

 

شورای پنجم تهران با حضور 21 نماینده از امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که پیش از این براساس آرای اعضا ترکیب هیات رییسه شورای شهر پنجم مشخص شده بود و طی آن محسن هاشمی و سید ابراهیم امینی به عنوان رییس و نایب رییس، «بهاره آروین» و «زهرا نژادبهرام» نیز به عنوان منشی های هیات رییسه و علی اعطا به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران انتخاب شدند.

نمایندگان مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر عبارتند از:

محسن‌هاشمی،  مرتضی‌الویری، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروین، سیدابراهیم امینی، افشین حبیب‌زاده، سیدآرش حسینی میلانی، حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، زهرا صدراعظم نوری، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، زهرا نژادبهرام، سیدمحمود میرلوحی، الهام فخاری، محمد علیخانی و بشیر نظری.

در این جلسه محسن هاشمی با ٢٠ رای و یک رای سفید رییس شورای شهر تهران شد.

با 21 رای اعضای شورای شهر پنجم  محمدعلی نجفی شهردار تهران شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.