سلیم کریمی ابراز داشت: در سال های گذشته، به ازای هر 10 نفر مرد معتاد یک نفر زن معتاد در کردستان وجود داشت که امروز این رقم به دو نفر زن در برابر هر 10 نفر مرد رسیده است و این نشان دهنده افزایش آمار زنان معتاد در استان است.

به گزارش جماران؛ مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: گرایش زنان به اعتیاد نه تنها کانون خانواده را به ورطه نابودی می‌کشاند بلکه جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لیلا آژیر امروز در اولین کمیته تخصصی زنان و خانواده با محوریت اعتیاد در سنندج با بیان اینکه اعتیاد به سمت زنانه‌تر شدن پیش می‌رود، افزود: برخی از خانواده‌‌ها به پدیده اعتیاد نگاه جنسیتی دارند در حالی که اولین فردی که در خانواده از اعتیاد متضرر می شود همسر فرد معتاد است.

وی اظهار داشت: اعتیاد را باید به صورت یک مجموعه در نظر گرفت و زنجیره های متصل به این چرخه شناسایی و نسبت به کاهش و کنترل آن اقدام کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان تاثیر درگیر شدن قشر زنان به اعتیاد را بر کانون خانواده مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که زنان به عنوان ستون خانواده نقش تعلیم و تربیت فرزندان را بر عهده دارند متوسل شدن به این پدیده قطعا در فروپاشی نهاد خانواده و در نهایت جامعه موثر خواهد افتاد.

آژیر عنوان کرد: متاسفانه درصد آگاهی زنان از آسیب های گرایش به اعتیاد و خطرات ناشی از آن بسیار در سطح پایینی بوده و این امر عامل افزایش گرایش زنان به اعتیاد در کردستان است که وضعیت نگران کننده ای دارد.

وی مهمترین اقدام در این زمینه را تلاش برای پیشگیری از گرایش به اعتیاد ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش اعتیاد در زنان و به ویژه زنان روستایی، آگاهی بخشی از طریق برگزاری دوره های آموزشی برای اقشار مختلف زنان می تواند راهکاری مناسب برای پیشگیری از اعتیاد باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی فرصتی برای آگاه‌سازی زنان در رابطه با اعتیاد است، یادآور شد: صدا و سیمای مرکز کردستان باید برنامه‌هایی را برای آگاه سازی زنان جهت جلوگیری از افزایش این آسیب اجتماعی در نظر بگیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نیز در این جلسه گفت: آموزش بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است که باید از طریق آموزشیاران مجرب برای اقشار مختلف زنان برگزار شود.

سلیم کریمی ابراز داشت: در سال های گذشته، به ازای هر 10 نفر مرد معتاد یک نفر زن معتاد در کردستان وجود داشت که امروز این رقم به دو نفر زن در برابر هر 10 نفر مرد رسیده است و این نشان دهنده افزایش آمار زنان معتاد در استان است.

وی افزود: اعتیاد زنان آسیب‌های جبران ناپذیری را بر جامعه وارد می‌کند و خطرات آن به مراتب بیش از اعتیاد مردان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به فعالیت‌های کمپ ترک اعتیاد بانوان در کردستان، عنوان کرد:کمپ ترک اعتیاد بانوان کردستان به‌رغم کمبودها و مشکلات فراوانی که دارد، اما خروجی خوبی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترک اعتیاد در زنان به مراتب سخت‌تر از مردان است، تصریح کرد: آموزش بهترین راه پیشگیری از افزایش اعتیاد زنان است که باید از طریق آموزشیاران مجرب برای اقشار مختلف زنان برگزار شود.

وی خواستار برگزاری یک دوره کارگاه تربیت مدرس جهت آموزش زنان در زمینه پیشگیری از اعتیاد شد.

کریمی به اجرای چندین طرح در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: طرح کرامت 2 در 6 گام در سنندج و در 9 محله با کمک ستاد پیشگیری از مواد مخدر و سپاه بیت المقدس اجرا می‌شود همچنین طرح پیمان با یاری هلال احمر در حوزه پیشگیری از اعتیاد تبیین و تعریف شده است. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.