عضو مجمع تشخیص مصلحت، تعیین کیفیت نظارت را از وظایف اعضای مجمع دانست وخواستار اجرایی شدن مطالبات رهبر انقلاب مبنی بر ساماندهی، نظارت، چابک سازی مجمع شد.

 
 

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو دوره جدید مجمع تشحیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام در کشور، توجه جدی به مطالبات رهبر معظم انقلاب از سوی اعضای دوره جدید مجمع را ضروری دانست.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق اصل 122 قانون اساسی برای مواردی مقرر شده است که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی بداند و مجلس با در نظر گرفتن برخی مصالح نظر شورای نگهبان را تأمین نکند برای حل این اختلاف مجمع تشخیص مصلحت وارد میدان می شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کار دیگر مجمع تشخیص مشاوره در اموری است که رهبر معظم انقلاب به مجمع ارجاع می دهند، اظهار داشت: در اصل 110 قانون اساسی یعنی وظایف و اختیارات رهبر آمده است که سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می شود.

وی ادامه داد: همچنین سایر مواردی که رهبر معظم انقلاب صلاح بدانند به مجمع تشخیص مصلت نظام ارجاع می دهند، از جمله آن ها مسأله سیاست های کلی نظام و نظارت بر حسن اجرای آن است؛ طبق اصل 112 مقرات مربوط به مجمع توسط خود اعضا تهیه و تصویب شده و به تأیید رهبر معظم انقلاب خواهد رسید.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این که کیفیت نظارت را باید خود اعضای مجمع تشخیص تنظیم کرده و آیین نامه  و برنامه ای را در نظر بگیرند، ابراز داشت: اعضای مجمع باید کیفیت نظارت را مشخص کنند، اگر چنانچه برخی از اعضا مثلا از دولت یا غیر آن، با این مسأله نظر مساعد نداشته باشد معیار نیست بلکه معیار اکثریت به شمار می رود.

وی عنوان کرد: وقتی اکثریت نظر بدهند که کیفیت نظارت چگونه باشد طبق آن عمل می شود، رهبر معظم انقلاب هم در همین حکم اخیرشان بر ساماندهی، نظارت، چابک سازی مجمع تأکید کردند که دستورات کلی به شمار می رود که خود مجمع باید برای اجرای مطالبات رهبری طرح هایی را آماده کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی یک فقیه بزرگوار و سید جلیل القدر است که انسان شایسته ای برای این کار هستند، ایشان نائب رییس مجلس خبرگان بوده و از شاگردان مرحوم آیت الله سیدمحمد باقر صدر صاحب کتاب های اقتصادنا و فلسفتنا هستند؛ بنابراین فرد شایسته ای محسوب می شوند و امیدواریم که خداوند به ایشان سلامتی و توفیق عنایت فرماید که جلسات را به خوبی اداره کنند./1323/ ۳۰۲/ص

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.