همزمان با آغاز مانورهای نظامی سالانه آمریکا و کره‌جنوبی که باعث خشم پیونگ یانگ شده، چین مجددا از واشنگتن و سئول خواست تا مانورهای نظامی مشترکشان را متوقف کنند.

 

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوآ چونئینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: وضعیت کنونی در شبه جزیره کره "به شدت حساس و شکننده" است و تمامی طرفین درگیر از جمله کره‌ جنوبی و آمریکا را ملزم می‌سازد تا اقدامات مشترکی را برای کاهش تنش‌ها انجام دهند.

پکن خواستار از سرگیری مذاکرات شش جانبه برای حل صلح‌آمیز بحران اتمی کره شمالی شده است اما پیشنهادش برای کره شمالی مبنی بر به تعلیق درآمدن برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ در ازای توقف مانور نظامی آمریکا در منطقه رد شده است.

این سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما فکر نمی‌کنیم که این مانور مشترک برای کاهش تنش‌های کنونی موثر و کارآمد باشد. به همین خاطر ما از تمامی طرفین درگیر می‌خواهیم تا به طور جدی به پیشنهاد تعلیق در ازای توقف فکر کنند.

ده‌ها هزار نیروی کره‌ جنوبی و آمریکا در مانور نظامی مشترک نگهبان آزادی اولچی که به مدت دو هفته در کره‌ جنوبی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

نزدیک به ۱۷ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در این مانور شرکت دارند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره این کاهش نیرو گفت: چین به این کاهش نیروهای آمریکایی اشاره کرده اما همچنان تاکید دارد که برگزاری این مانورهای نظامی به کاهش تنش‌ها کمکی نخواهد کرد.

این مانورهای سالانه از سوی پیونگ یانگ به عنوان یک تمرین "تحریک آمیز" برای حمله تلقی می‌شود و اغلب نسبت به آنها با تهدید به انجام یک اقدام تلافی جویانه نظامی غربی واکنش نشان داده است.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.