یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: رای اعتمادی که مجلس به اعضای کابینه داد پشتوانه خوبی برای دولت است تا بتواند تغییرات خوبی انجام داده و از بحرانها خارج شویم.

 

جلال میرزایی ، اظهار کرد: فراکسیون امید در انتخابات از رئیس‌جمهور حمایت کرد و با همین پیشینه در جریان بررسی کلیات نیز آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون در جهت حمایت از کابینه در مجلس صحبت کرد. در واقع رویکرد فراکسیون نسبت به وزرا حمایتی بوده مگر وزرایی که یا توان مدیریتی نداشته باشند و یا عملکردشان قابل دفاع نباشد.

وی افزود: در مورد اعضای کابینه به موردی برخورد نکردیم که یک وزیر عملکرد و سابقه بدی داشته باشد. تنها در مورد آذری جهرمی ابهاماتی و جود داشت و با توجه به توضیحاتی که رئیس‌جمهور پس از بررسی صلاحیت برنامه های وزرا در مجلس داشت برخی از اعضا موضعشان تغییرکرد و رای دادند. البته آذری جهرمی مخالفانی در هر سه فراکسیون داشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس خاطر نشان کرد: حمایتی که از کابینه شد فکر می کنم در سابقه رای اعتماد دولتهای گذشته بی سابقه بوده که 10 وزیر بیش از 200 رای از مجلس آوردند. بنابراین پشتوانه خوبی برای دولت است که بتواند دست به تغییراتی بزند و از بحران‌هایی که دست به گریبان هستیم، خارج شویم.

وی همچنین بیان کرد: در مورد عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی نیرو نیز به نظر می‌رسد برخی مسائل استانی در این موضوع دخالت داشته و دفاعی که او کرد هم ضعیف بود؛ در حالی که جمع بندی فراکسیون  هم رای به بیطرف بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.