یک عضو حزب کارگزاران سازندگی تسریع روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: وزارت خانه ها منتظر تکلیف این رای اعتماد هستند تا برنامه های خود را زودتر اجرایی کنند.

شهربانو امانی

 

به گزارش جماران، شهربانو امانی، با اشاره به روند بررسی صلاحیت  وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس گفت:‌ همانطور که رئیس‌جمهور برای معرفی وزرای خود یک حق قانونی دارد مجلس نیز برای رای اعتماد به آن‌ها از حقوق قانونی برخوردار است.

وی ادامه داد: البته در مجالس قبل بررسی صلاحیت وزرا در سه نوبت در روز مورد بررسی قرار می گرفت تا دولت هر چه زودتر کار خود را آغاز کند و علی رغم اینکه این مجلس مجلسی جوان است، انتظار می رفت سه شیفته کار شود تا وزارت خانه ها بیش از این منتظر تکلیف رای اعتماد وزرای خود نباشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: بعضی نمایندگان نیز در مخالفت ها و موافقت های خود خیلی جدی نیستند و بعضا روی فرد بحث می شود،در حالیکه باید روی برنامه ها بحث و بررسی صورت گیرد، بنابراین در بیان برخی موافقت ها و مخالفت ها از سوی نمایندگان ضعف هایی وجود داشت.

امانی همچنین تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند در فرایند بررسی صلاحیت رای اعتماد کمی با سرعت بیشتری پیش روند و از صحبت های تکراری بگذرند. به طور مثال وقتی مخالفی برای وزیری وجود ندارد ، فرد موافق می‌تواند از صحبت خود بگذرد چرا که موافقان معمولا برای اقناع مخالفان پشت تریبون می روند .

این عضو حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد:‌ به هر حال روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خیلی جدی در مجلس در حال پیگیری است و آن‌ها  از کوچکترین نقد نیز نمی گذرند اما نهایتا خرد جمعی این است که همه افراد کابینه رای بیاورند و من پیش بینی می‌کنم احتمالا سه وزیر با رای مرزی از مجلس رای اعتماد بگیرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.