نخست وزیر ترکیه اعلام کرد با تروریسم حتی در بیرون از مرزهای کشورش از جمله در سوریه مبارزه خواهد کرد.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بنعالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، ترکیه به شکل مناسبی علیه تروریسم و همه اشکال آن به ویژه در بیرون از مرزهای خود واکنش نشان خواهد داد.

ییلدریم پس از اقامه نمازجمعه، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: لازم شود، تروریسم را پیش از اینکه به کشور ما نزدیک شود، در بیرون از مرزهای خود، خنثی خواهیم کرد، همانطور که در عملیات موسوم به "سپر فرات" عمل کردیم.

وی در ادامه افزود: عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی در منطقه ادلب یک مساله همیشگی است و ترکیه اقداماتی علیه عناصر تروریستی در مرزهای جنوبی این منطقه اتخاذ می‌کند.

پیشتر ییلدریم اعلام کرده بود، با توجه به تحولات اخیر در منطقه به خصوص در شهر ادلب سوریه تدابیر بیشتری در ۱۵۰ کیلومتر مرز هاتای با سوریه اتخاذ می‌کند.

وی گفت: گروه‌های رادیکال کنترل این منطقه را در دست گرفته‌اند و ترکیه برای جلوگیری از فجایع انسانی و تهدیدهای امنیتی علیه ترکیه این تدابیر را اتخاذ خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه پیرامون همکاری ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه نیز تصریح کرد: ترکیه با روسیه و ایران در آستانه در خصوص بحران این کشور مذاکراتی را شروع کرده و در این راستا مقامات بلند مرتبه سه کشور با هدف توقف جنگ داخلی به ویژه در ادلب و مناطق جنوبی سوریه و تحقق ثبات و صلح دائمی در این کشور باهم دیدار می‌کنند.

همچنین وی درباره روابط ترکیه و آلمان نیز گفت: ما از آلمان می‌خواهیم که به کسانی که در کودتای اخیر ترکیه مشارکت داشتند پناه نداده و آنها را برای محاکمه به ترکیه بازگرداند.

ییلدریم افزود: همانگونه که آلمان یک کشور قانونی است، ترکیه نیز یک کشور قانونی است و کودتاگران نیز در چارچوب قانون محاکمه و به جزای خود خواهند رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.