افراد مسلح ناشناسی روز جمعه امام مسجد چمچال، شهری واقع در غرب استان سلیمانیه کردستان عراق را که با برگزاری همه پرسی مخالف است، مورد حمله قرار دادند و زخمی کردند.

به گزارش جماران، ملاسامان سنکاوی ، نام روحانی جوانی است که روز جمعه مقابل مسجد چمچال، مورد حمله 5 جوان مسلح قرار گرفت که با مشت و لگد وی را زخمی کردند. 
ملا سامان به رسانه های کرد در منطقه که السومریه نیوز آن را منتشر کرده، گفته است، این تلاش ها تاثیری بر مواضعش نخواهد داشت. 
وی باردیگر تاکید کرد که از موضع مخالف خود در قبال همه پرسی عقب نشینی نخواهد کرد و همچنان خواستار عدم برگزاری آن است. 
به گزارش ایرنا، گفته می شود، فضای اجتماعی در کردستان عراق، از هشتم اوت جاری ، به دنبال شکل گیری یک جنبش مردمی مخالف همه پرسی، به سمت رادیکالیزه شدن میل کرده و به علاوه نگرانی های عمومی از احتمال بسته شدن مرزهای همسایگان عراق در شمال این کشور، مردم را به بازارها و فروشگاه ها برای ذخیره مواد غذایی و لوازم ضروری کشانده است. 
کردهای مخالف همه پرسی، ضمن اعلام رای منفی خود به رفراندومی که برخی احزاب کرد تصمیم دارند 25 سپتامبر آینده برگزار کنند، بیم آن دارند که مسعود بارزانی با این اقدام ، قدرت خود و نفوذ خانواده اش در اقلیم کردستان عراق را گسترش دهد و برای ادامه ریاستش بر اقلیم زمینه سازی کند.
در حال حاضر یک هیات از کردستان عراق به سرپرستی روژ نوری شاویس برای سلسله مذاکراتی با رهبران عراقی در بغداد بسر می برد و اعضای این هیات مذاکره کننده تاکنون با رهبران عراق ازجمله العبادی، فواد معصوم ، الجبوری ، ابراهیم الجعفری ، نوری المالکی، عمار حکیم و نیز سفرای ایران و آمریکا دیدار و گفت وگو کرده اند. 
به گفته منابع سیاسی در عراق، این هیات، درگفت وگوها با مقام های عراقی، تاکنون موفقیت چندانی کسب نکرده، ضمن آنکه دولت اقلیم کردستان عراق با مخالفت های منطقه ای و بین المللی در قبال موضوع همه پرسی هم روبه روست. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.