جوانفکر با بی اساس خواندن ادعای مطرح شده از سوی وزیر نفت گفت: اگر اثبات شود که شما ادعای کذبی را مطرح کرده اید، می دانید جرم شما اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی خواهد بود؟

به گزارش جماران، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رئیس جمهور  دولت دهم در پاسخ به اظهارات زنگنه گفت: آقای بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز ادعا کرد که در دولت قبل قرارداد 30 دکل خشکی و دریایی در یک شب و با ترک تشریفات مناقصه منعقد گردیده و در این باره پرونده ای تشکیل شده است تا خسارت و میزان ضرر و زیان این پرونده مشخص شود. وی همچنین ادعا کرده است که یک نفر اقدام به خرید یک میلیارد دلار لوله از خارج از کشور کرده ، قرار داد خرید 30 دکل نفتی را امضاء کرده و پرونده دکل نفتی گمشده را منعقد ساخته و در هر سه اقدام تخلف کرده است.

در ارتباط با این ادعاها حتما توضیحات لازم از سوی مسئول وقت در دستگاه ذیربط ارائه خواهد شد اما از آقای زنگنه سئوال می کنم مگر شما یک عنصر اجرایی نیستید، پس در مسند قضاوت چه می کنید؟ آیا در مرام شما بدون انجام مقدمات قضایی و تشکیل دادگاه ، می توان در باره دیگران حکم صادر کرد؟ از کجا به این نتیجه رسیده اید که در این سه اقدام تخلف صورت گرفته است؟

شما برای هیجانی کردن ادعایتان ، از ترک تشریفات مناقصه در یک شب سخن گفته اید. آیا شما قراردادها یا ترک تشریفات مناقصه را در چند شب یا در چند روز امضاء می کنید؟ اصولا توجه دارید که این بی منطقی آشکار ، قبل از اینکه دیگران را تخریب کند، خودتان را با چالشی مهم مواجه خواهد کرد؟

وقتی شما بدون ارائه سند، دیگران را آماج تهمت های ناروا قرار می دهید، آیا برآشفته نخواهید شد که کسی ادعا کند آقای بیژن زنگنه در قراردادهای خارجی پورسانت گرفته است؟! یا آنکه وزیر نفت دولت یازدهم منابع زیر زمینی ایران را به جیب بیگانگان سرازیر کرده است؟

به راستی اگر شفاف سازی برای شما یک مساله مهم محسوب می شود چرا اجازه نمی دهید رسانه های ارتباط جمعی پرونده کرسنت را مورد بررسی قرار دهند و ابعاد خسارات عظیم ناشی از آن را برای مردم تشریح نمایند؟

شما در بازدید از خبرگزاری مجلس که آقای علی لاریجانی رئیس آن است، به خودتان جرات دادید یک بار دیگر علیه پاک دست ترین دولت تاریخ ایران یعنی تنها دولت پس از انقلاب که در آن حضور نداشتید و بی هراس از هرگونه تعقیبی، زبان به تهمت و بدگویی باز کنید! مطمئن باشید که مردم ایران این گستاخی را به حساب شهامت شما نخواهند نوشت بلکه روز یکشنبه ای را به یاد می آورند که دکتر احمدی نژاد مستندات یک پرونده فساد را برای بررسی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

شما به مدت 28 سال در ایران وزیر بوده اید که بخش مهمی از آن را در وزارت نفت سپری کرده اید، به راستی چه سری در این امر نهفته است که هرگاه شما وزیر نفت شده اید قیمت نفت به عنوان تنها محصول راهبردی ایران ، به پایین ترین سطح ممکن تنزل پیدا کرده و کمترین عایدی از صادرات نفت ، نصیب ملت ایران شده است؟ چرا هر بار که شما وزیر نفت شده اید همه تلاش خود را معطوف به افزایش هرچه بیشتر صادرات ذخایر نفتی ایران آن هم به ثمن بخس متمرکز کرده اید؟

چرا وقتی شما درمسند وزارت نفت هستید به جای حرکت در مسیر خودکفایی صنعت نفت، پای غربی های غارتگر به آن باز می شود؟ آیا می شود توضیح دهید که متوقف کردن تولید بنزین در داخل و وارد کردن آن از خارج ، چه نسبتی با خدمت به کشور دارد؟

پس از انتخابات ریاست جمهوری ، شاهد به راه افتادن موج تازه ای از حملات علیه جریان اصیل انقلاب که دکتر احمدی نژاد چهره شاخص آن محسوب می شود، هستیم و بازیگرانی از دو جناح اصلی کشور یکی پس از دیگری به ایفای نقش می پردازند، آیا آقای زنگنه توجه دارد که افکار عمومی، اظهارات تازه ایشان را هم به مثابه ایفای یک نقش تکراری در این سناریو ارزیابی خواهد کرد؟

این از افتخارات دولت قبل است که برای اداره کشور، هرگز به روش و منش پیشینیان خود عمل نکرد زیرا هدف اصلی او ، رساندن ایران عزیز به مرحله خودکفایی در بسیاری از زمینه ها بود و قصد داشت ثروت کشور را نه در جیب بیگانگان بلکه به جیب آحاد ملت ایران واریز کند.   

شبکه صدای آمریکا اخیرا به عوامل داخلی خود این خط را داده است که دولت قبل و دکتر احمدی نژاد ، باید آماج حملات شدیدتری قرار گیرند زیرا اصلی ترین مانع در راه اجرای توطئه های آمریکا و صهیونیسم بین الملل، جریان اصیل انقلاب است که با استواری تمام در موضع دفاع از حقوق ملت ایران قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718860
  • منبع: دولت بهار
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.