عراق تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی خود را پرداخت کرده است و قطعا باقی مانده بدهی خود را به ایران تسویه خواهند کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق از همکاری سه جانبه ایتالیا، ایران و عراق خبر داد و گفت: در سایه این همکاری سه جانبه نظام فاینانس تامین خواهد شد.

یحیی آل اسحاق در نشست بررسی اولویت ها و چالش ها و راهکارهای ارتقای روابط ایران و عراق درخصوص امنیت سرمایه گذاری در عراق گفت: عراق اگرچه اکنون در بحران به سر می برد اما نسبت به برخی کشورها بیشتر قابل اعتماد هستند.

او در ادامه گفت: عراق تاکنون ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی خود را پرداخت کرده است و قطعا باقی مانده بدهی خود را به ایران تسویه خواهند کرد.

آل اسحاق با بیان اینکه « در خصوص نظام تضامین و بیمه مشکلات بسیاری داریم» افزود: دولت باید کمک کند تا زمینه های حل مشکلات بیمه و تضامین حل شود و یکی از راه حل ها استفاده از صندوق است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق از همکاری ایتالیایی ها با ایران و عراق خبر داد و گفت: اکنون ایتالیایی ها آماده اند تا در کنار کشور عراق همکاری سه جانبه ای داشته باشیم تا در سایه این همکاری مشکلات نظام بیمه حل شود، همچنین نظام فاینانس تامین شود.

آل اسحاق با بیان اینکه « به دنبال فراهم کردن تضامین دولتی هستیم» گفت: اگر کارها بر اساس قراردادهای مشخص حقوقی انجام شود قابل پیگیری خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717953
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.