مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور ۹۶ از امروز توصیه‌ها و هشدارهایی را در این زمینه ارائه کرد.

 

به گزارش جماران، حسین توکلی ، با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور 96 اظهار داشت: فرایند انتخاب رشته از امروز پنجشنبه (19 مرداد) آغاز می‌شود و داوطلبان تا روز دوشنبه 23 مرداد 96 برای انتخاب رشته فرصت دارند.

وی افزود: داوطلبان قبل از انتخاب رشته باید دفترچه راهنمای شماره 2 را که هم‌اکنون در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی است مطالعه کنند. این دفترچه حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد و تمام رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی است و رشته‌های تحصیلی مؤسساتی که به‌روش نیمه‌متمرکز دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی است.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه مربوط به خود را دریافت کنند.

توکلی ادامه داد: داوطلبان از امروز پنجشنبه تا روز دوشنبه 23 مرداد فرصت دارند براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی ثبت کنند.

وی تأکید کرد: پس از تأیید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره 15رقمی توسط سیستم به‌عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار او قرار می‌گیرد که این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان پس از دریافت رسید از بخش مشاهده اطلاعات حتماً از فهرست کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته اینترنتی که در قسمت بالای آن رسید 15رقمی و شماره پرینت درج شده است، یک نسخه پرینت تهیه کنند و آن را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگه دارند، همچنین داوطلبان برای اینکه در هنگام انتخاب رشته با مشکلی مواجه نشوند نیاز است اطلاعیه‌های سازمان سنجش و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط دانشگاه‌ها را به‌طور دقیق مطالعه کنند. 

توکلی تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه اعم از متمرکز یا نیمه‌متمرکز، پذیرش با آزمون یا صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 95 فقط برای شرکت در گزینه رشته‌های تحصیلی دوره‌های غیرروزانه آزمون سراسری سال 96 به‌شرط اینکه تا تاریخ اول اسفند 95 نسبت به انصراف قطعی اقدام کرده باشند مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون بودند در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نخواهند بود.

وی همچنین نسبت به شیوع کلاهبرداری مؤسسات و برخی افراد در ایام انتخاب رشته کنکور به داوطلبان هشدار داد و گفت: سازمان سنجش با هیچ مؤسسه انتخاب رشته‌ای همکاری نمی‌کند و کارکنان این سازمان حق هیچ‌گونه همکاری با مؤسسات خصوصی را ندارند، بنابراین هر فرد و مؤسسه در صورت مطرح کردن این ادعا به‌دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده از داوطلبان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.