برزگر کلشانی گفت: وقتی برای ایجاد اتحاد بین کشورهای اسلامی اجلاسی تشکیل می شود باید همه کشورها در همین مسیر گام بردارند و به نظر می رسد که عربستان نیز به اهمیت وحدت کشورهای اسلامی پی برده است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که جایگاه ایران اجازه نمی داد ظریف رفتار دیگری داشته باشد.

شهروز برزگر کلشانی با اشاره به دست دادن وزرای امور خارجه ایران و عربستان در حاشیه اجلاس کشورهای اسلامی در استانبول، اظهار داشت: بنده نیز در این اجلاس با هیات ایرانی حضور داشتم و در شرایطی که وزیر امور خارجه عربستان به سمت دکتر ظریف آمد هیچ انتظاری جز اینکه وزیر خارجه کشور رفتار دیپلماتیک نشان دهد نداشتیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر شخصیت دکتر ظریف و جایگاه ایران در منطقه اجازه نمی داد در اجلاسی که برای اتحاد کشورهای اسلامی تشکیل شده است، وزیر ایران رفتاری جز دست دادن با دیپلمات سعودی داشته باشد.

وی گفت: وقتی برای ایجاد اتحاد بین کشورهای اسلامی اجلاسی تشکیل می شود باید همه کشورها در همین مسیر گام بردارند و به نظر می رسد که عربستان نیز به اهمیت وحدت کشورهای اسلامی پی برده است و تلاش دارد دراین مسیر حرکت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنرانی وزرای خارجه ایران و عربستان دراجلاس کشورهای اسلامی بیان داشت: وقتی وزیر خارجه عربستان سخنرانی کرد، هیات ایرانی در سالن نشست و تمام صحبت های الجبیر را گوش داد و چنین رفتاری متقابلا از هیات سعودی سر زد که نشان دهنده احترام و جایگاه جمهوری اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اتحاد و وحدت جهان اسلام حفظ شود، اظهار داشت: بن سلمان که به تازگی ولیعهد عربستان شده است متوجه شده اگر از الان با کشورهای اسلامی مانند یمن، عراق، قطر، سوریه و ایران با تنش رو به رو باشد تا پایان دوران ولیعهدی اش ارتباطش را با همه کشورهای اسلامی از دست خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715339
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.