رسانه‌های ایرانی در کنار برادران عراقی خود در هنگام اشغالگرای‌های داعش ایستادند تا تروریسم و افکار تکفیری و منحرف این گروه را برملا سازند.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد که مشترکات فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق از ریشه‌های تاریخی برخوردار است و می‌تواند عاملی اساسی در دوشادوشی و همبستگی این دو کشور برادر باشد.

به گزارش جماران؛ فریاد راوندوزی، وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در دیدار با هیات رسانه‌ای کشورمان که به بغداد سفر کرده است، گفت که ایران و عراق علاوه بر همسایگی و مرزهای مشترک خود، مشترکات فرهنگی و تمدنی بسیاری دارند.

وزیر فرهنگ عراق همچنین به گام‌های عملی در زمینه‌های هنری و فرهنگی از طریق پروتکل‌ها و معاهده‌های دوجانبه میان دو کشور اشاره کرد.

وی بر اهمیت همکاری رسانه‌ای جهت آگاهی از توانایی‌های موجود و تشویق به استفاده از فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

از سوی دیگر، علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت به نمایندگی از هیات ایرانی از رویکرد مسئولان عراقی جهت گسترش روابط اسلامی میان دو کشور قدردانی کرد.

وی به این مساله اشاره کرد که رسانه‌های ایرانی در کنار برادران عراقی خود در هنگام اشغالگرای‌های داعش ایستادند تا تروریسم و افکار تکفیری و منحرف این گروه را برملا سازند.

هیأت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران متشکل از جمعی از مدیران رسانه‌ای که به سرپرستی علیرضا معزی، به بغداد سفر کرده است، عصر روز دوشنبه با مقامات عراقی دیدار کرده است.

هیأت رسانه‌ای کشورمان که مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیرکل بین‌الملل و اخبار خارجی خبرگزاری مهر، مدیر مسئول روزنامه ۱۹ دی و روزنامه مهران، مدیرمسئول روزنامه الوفاق و چند تن از کارشناسان خبر و مشاوران معاونت مطبوعاتی در آن حضور دارد، به دعوت اتحادیه بزرگ روزنامه نگاران و خبرنگاران عراقی و با تلاش و هماهنگی معاونت اداره کل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بغداد حضور یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.