تحریم‌ها به هر میزانی نه تنها می‌تواند باعث از بین رفتن برجام، بلکه ایجاد یک تقابل گسترده میان آمریکا و ایران شود. جنگ با ایران که یک حریف منظم‌تر و بسیار بزرگتر از عراق است می‌تواند بارها فاجعه‌بارتر از جنگ‌های اخیر ما باشد

یک نشریه آمریکایی با تاکید بر این‌که «دلیلی برای تحریم‌های جدید علیه ایران وجود نداشت» نوشت: دموکرات‌ها با این اقدام بزرگترین میراث دیپلماسی باراک اوباما را که توافق هسته‌ای با ایران بود تهدید کردند.

به گزارش جماران؛ نشریه ویک در گزارشی نوشت:  تحریم روسیه به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اقدام مناسبی به نظر می‌رسد اما هیچ دلیل منطقی برای تحریم ایران وجود ندارد. دموکرات‌ها با این اقدام بزرگترین میراث دیپلماسی باراک اوباما را که توافق هسته‌ای با ایران بود تهدید کردند. پیش از حمله آمریکا به عراق بسیاری از محافظه‌کاران آمریکا معتقد بودند که ایران  هدف بعدی است. اکنون بسیاری از آن‌ها معتقدند که توافق هسته‌ای اوباما با ایران باعث عدم توانایی آمریکا برای حمله به این کشور می‌شود. این موضوع مشخص است که اشتیاق بیشتر برای تحریم‌های ایران به همین دلیل است؛ ایران اخیرا پس از تصویب تحریم هایی علیه این کشور در کنگره،  موشکی را آزمایش کرد که پس از آن نیز باعث صدور تحریم‌های جدید علیه این کشور توسط دولت ترامپ شد. اگرچه آزمایش‌های موشکی ایران در توافق هسته‌ای منع نشده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مکررا حرکت ایران در راستای برجام را تائید کرده است. همچنین اکثریت مردم ایران نیز با انتخاب مجدد حسن روحانی حمایت خود از این توافق هسته‌ای را اعلام کردند.

در رای‌گیری سنا در مورد تحریم‌های ایران و روسیه برنی سندرز و رندپاول تنها سناتورهایی بودند که علیه ایران طرح رای دادند.  سندرز با اعلام این‌که ترامپ باید هر ۹۰ روز پایبندی ایران به  برجام را تائید کند تصویب این تحریم‌ها را خطری علیه توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد اما هیچ واکنش دیگری از سوی دموکرات‌ها در این‌باره دیده نشد. بدون توجه به این‌که متحدان اروپایی ‌آمریکا از تصویب این تحریم‌ها بسیار خشمگین هستند.

تحریم‌ها به هر میزانی نه تنها می‌تواند باعث از بین رفتن برجام، بلکه ایجاد یک تقابل گسترده میان آمریکا و ایران شود. جنگ با ایران که یک حریف منظم‌تر و بسیار بزرگتر از عراق است می‌تواند بارها فاجعه‌بارتر از جنگ‌های اخیر ما باشد و با این حال بسیاری از مقامات سیاسی  خارجی آمریکا در تلاش برای دستیابی به این هدف هستند. این بسیار عجیب است که دموکرات ها با بزرگترین دستاورد دیپلماسی دولت اوباما این‌گونه رفتار می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.