اگرچه مشاوران ترامپ از وی خواسته بودند تا از ماجراجویی‌های خود در فضای مجازی دست بردارد، وی در توییت‌های خود به مدیر اجرایی اف‌بی‌ای نیز حمله کرده است.

به گزارش جماران؛ هفته‌نامه تایم نوشت: حملات ترامپ به مقامات عالیرتبه آمریکایی و سایر هنجارشکنی‌های وی، فضای کاخ‌سفید را متشنج کرده است. به گزارش ترامپ که از تحقیقات در مورد پرونده مداخله روسیه به ستوه آمده است، با به راه‌انداختن جنجال‌های سیاسی به دنبال فرار از چالش‌های حقوقی پیش‌روی خود است.

این تارنما درادامه نوشت: چند روز قبل، ترامپ صداقت رابرت مولر مشاور حقوقی ویژه تحقیقات درباره روابط احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با مقامات روس و تیم بازرسان وی را با نیش و کنایه‌های خود زیر سوال برد؛ امری که می‌تواند عرصه شک و تردیدهای تیم مولر را بر وی تنگ‌تر از قبل کند.

به نوشته «تایم»، انتخاب آنتونی اسکاراموچی به مقام مدیر ارتباطات برای ترامپ گران تمام شد. مشاوران ارشد کاخ‌سفید به این انتخاب اعتراض کرده و اسکاراموچی را برای این سمت «بی‌تجربه» دانستند. حتی شان اسپایسر مشاور ارشد کاخ‌سفید در واکنش به این انتخاب استعفا کرد، اما موچی سرسپرده ترامپ بوده و از آن‌جایی که این ویژگی از هرچیز دیگری برای رئیس‌جمهوری مهمتر است، به‌رغم اعتراضات گسترده در مقام خود باقی ماند. در آن حال که ترامپ کارکنان کارآزموده و کهنه‌کار خود را از صحنه سیاسی کنار می‌گذارد، اسکاراموچی وعده داده است تا مهره‌های افشاگر را یافته و از میان بردارد.

تارنمای این هفته‌نامه ادامه داد: اگرچه مشاوران ترامپ از وی خواسته بودند تا از ماجراجویی‌های خود در فضای مجازی دست بردارد، وی در توییت‌های خود نه‌تنها به سشنز و مولر بلکه به «اندرو مک کیب» مدیر اجرایی اف‌بی‌ای نیز حمله کرده است.

به نوشته این هفته‌نامه آمریکایی، بی‌اعتمادی ترامپ نسبت به مک کیب از آن‌جا نشأت می‌گیرد که همسر وی در ‌سال ٢٠١٥ کاندیدای نمایندگی ایالت ویرجینیا در مجلس سنا بود، نزدیک به ٥٠٠هزار دلار از کمیته اقدام سیاسی که تحت مدیریت شهردار دموکرات این ایالت یعنی تری مک آلیف که از متحدان نزدیک کلینتون بود، دریافت کرده بود.

«تایم» درادامه نوشت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ٥روز پیش جف سشنز دادستان کل آمریکا را به خاطر کنارکشیدن از پرونده بررسی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا که دامن کابینه ترامپ را گرفته است، مواخذه کرد و گفت که حسابی از وی «ناامید» شده است. اخراج یکی از قدیمی‌ترین متحدان به دست ترامپ بدون‌ شک به سود وی تمام نخواهد شد. افزون بر این، آقای رئیس‌جمهوری در ٤ مرداد بار دیگر به توییتر روی آورد و در توییتی ممنوعیت حضور افراد تراجنسیتی در ارتش آمریکا را اعلام کرد. این حکم متحدان ترامپ در کنگره وپنتاگون را به حیرت واداشت و بسیاری از کارکنان کاخ‌سفید را شوکه کرد. در پی این پیام، کاخ‌سفید ناچار شد تا توضیحی برای تأثیر این فرمان بر هزاران عضو تراجنسیتی ارتش، دست و پا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713245
  • منبع: روزنامه شهروند
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.