غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج اظهار داشت: هر کشوری که میزبان برگزاری هر نوع مراسمی می شود به لحاظ حقوق بین الملل باید نسبت به تامین امنیت اتباع کشورهای مهمان پاسخگو باشد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شوری اسلامی تاکید کرد: عربستان به لحاظ حقوق بین الملل باید پاسخگوی امنیت حجاج باشد.

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج اظهار داشت: هر کشوری که میزبان برگزاری هر نوع مراسمی می شود به لحاظ حقوق بین الملل باید نسبت به تامین امنیت اتباع کشورهای مهمان پاسخگو باشد این مسئله شامل حال عربستان و مراسم حج نیز می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مطابله تامین امنیت حجاج از سوی مقام معظم رهبری پایه حقوقی دارند و انتظار می رود که دولت عربستان به این اصل بین المللی پایبند باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مسلمانان برای حضور در نمایشگاه بین المللی در عربستان جمع  نمی شوند بلکه قرار است مراسم بزرگ مذهبی انجام شود که الزماتی دارد و تا همه ارکان آن عملی نشود حج پذیرفته نیست.

این نماینده مجلس گفت: یکی از اعمالی که باید مسلمانان در مراسم حج انجام دهند دوری جستن از شیطان و لعن آن است، این یکی از مهمترین ارکان مراسم حج است و امروز همه مسلمانان باور دارند که آمریکا شیطان و دشمن بزرگ است که باید نسبت به شرارت هایش در منطقه اعتراض کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی  با بیان اینکه برگزاری مراسم حج فرصت تاریخی است، عنوان کرد: اینکه در یک بازه زمانی چند میلیون مسلمان در مکانی واحد حضور پیدا کنند فرصت تاریخی است و باید در این زمان خاص باید موضوعات خاص و مطالبات مسلمانان و مظلومان جهان مطرح شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به فرمایشان امام راحل اظهار داشت: ایشان تاکید داشتند که حج بدون اعمال و ارکان خاص پذیرفته نیست بنابراین انتظار می رود شرایط برای انجام حج کامل فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713171
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.