آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مردم مهمترین اسلحه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: اگر مردم در صحنه های مختلف نظام حاضر نبودند اکنون این انقلاب به جایی نمی رسید، این انقلاب با همدلی و همیاری مردم به ثمر رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که نماز جمعه سنگر ایستادگی مقابل دشمن است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان از نماز جمعه مقابل دشمن ایستادگی کردند.

به گزارش جماران؛  آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر پنجشنبه در دیدار با خادمین نماز جمعه شهرستان گرگان و مسئولان مربوطه استان اظهار کرد: طبق روایاتی که از پیامبر(ص) به ما رسیده نماز جمعه دارای اهمیت بسیار بالایی است.

وی نماز جمعه را اجتماع بزرگ اسلامی دانست و افزود: همان گونه که در آیات و روایات ما وارد شده است این فریضه الهی دارای اهمیت بسیار بالایی است که باید مورد توجه همه مسلمانان قرارگیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ما دارای چهار اجتماع همچون اجتماع روزانه، هفتگی، سالانه و بین المللی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در اسلام عباداتی وجود دارد که برخی ها به صورت واجب با اجتماع برگزار می شود و برخی ها به شکل مستحب انجام می شود، تصریح کرد: نماز واجب نیست که به صورت اجتماع خوانده شود بلکه این امر مستحب است اما خواندن نماز یومیه به صورت اجتماع مورد تشویق اسلام قرار گرفته است.

آیت الله نورمفیدی نماز جمعه را اجتماع هفتگی دانست و گفت: نماز جمعه باید به صورت اجتماع برگزار شود چرا که اگر جمع نباشند نماز جمعه به صورت فردی برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه اجتماع سالانه در نماز عید فطر و عید قربان انجام می شود، افزود: حج، اجتماع بین المللی محسوب می شود که این امر باید در جمع اتفاق افتد.

 امام جمعه گرگان اظهار کرد: نماز جمعه یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که به دستور امام خمینی(ره) در ۵ مرداد برگزارشد.

وی با بیان اینکه مردم مهمترین اسلحه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: اگر مردم در صحنه های مختلف نظام حاضر نبودند اکنون این انقلاب به جایی نمی رسید، این انقلاب با همدلی و همیاری مردم به ثمر رسیده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه در فراز و نشیب های تاریخ کشور زمانی که مردم صحنه را خالی کردند اوضاع تغییر پیدا کرد، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران یک محوریت مورد توجه قرار گرفت و آن ولایت فقیه است که مردم دور این محوریت اجتماع کردند.

وی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس نماز جمعه نقش بسیار مهمی برعهده داشت و از همین محل ها رزمندگان و ائمه جمعه لباس رزم می پوشیدند و در مقابل دشمن ایستادگی می کردند.  

امام جمعه گرگان اظهار کرد: امروز نماز جمعه نقش بسیار مهم و اساسی برعهده دارد، اهمیت این موضوع باعث شده تا بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دستور کار امام خمینی(ره) قرار گیرد و همزمان با اقامه نماز جمعه در تهران این اتفاق در گرگان توسط خودم رخ داد و اکنون جزو قدیمی ترین امام جمعه کشور هستم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.