نماینده مردم سلماس تاکید کرد: اگر بخواهیم واحد یا نهاد جدید برای وزارت خارجه در نظر بگیریم، میزان موازی کاری در کشور افزایش می یابد و خروجی مطلوب نخواهد بود.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد موازی کاری در تقویت دیپلماسی اقتصادی هستیم، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن تجارت در زمینه توسعه اقتصادی خارجی با وزارت خارجه هماهنگ باشد.

شهروز برزگر کلشانی با اشاره به طرح اصلاح ساختار وزارت امور خارجه در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: وزارت  خارجه در زمینه توسعه اقتصاد خارجی رایزن های اقتصادی دارد اما مسئله این است که وزارت صنعت و معدن در این زمینه با رایزن اقتصادی دستگاه دیپلماسی هماهنگ نیست.

نماینده مردم سلماس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حساب اگر بخواهیم واحد یا نهاد جدید برای وزارت خارجه در نظر بگیریم، میزان موازی کاری در کشور افزایش می یابد و خروجی مطلوب نخواهد بود.

وی گفت: لازم است در این زمینه هماهنگی بین دو وزارتخانه ایجاد شود، در نشستی که اعضای کمیسیون امنیت با شورای معاونین وزارت خارجه برگزار شد به این نکته تاکید شد و وزارت خارجه از برنامه ای در زمینه تقویت دیپلماسی اقتصادی خبر داد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بر اساس برنامه 4 سال آینده وزارت خارجه، رایزن اقتصادی تقویت می شود و در این زمینه وزارت خارجه با کمیسیون اقتصادی مجلس هماهنگ است تا در صورتی که رایزن اقتصادی مناسبی را می شناختند به وزارت خارجه معرفی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر ساختار در وزارت امور خارجه مشکل دیپلماسی اقتصادی را حل نمی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 709620
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.