عثمانی با تاکید بر لزوم تفکیک کالاهای روزانه و مایحتاج ضروری از کالاهای لوکس، ادامه داد: رابطه مستقیمی بین بدی شرایط معیشت مردم با بازار فروش محصولات لوکس همچون فرش دستباف وجود دارد.

نماینده مردم بوکان در مجلس، گفت: تولیدکنندگان فرش برای برون رفت از راکدی بازار باید قیمت تمام شده فرش سنتی را پائین آورده و آن را به کالایی معمول تر تبدیل کرده و از حالت لوکس خارج کنند.

محمدقسیم عثمانی در تشریح نشست با رئیس اتاق اصناف شهرستان بوکان و رئیس و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست باف، گفت: در این نشسترمشکلات صنف تولیدکنندگان فرش دستباف مورد بررسی و راهکارهای حل و فصل این مشکلات، نحوه ارائه تسهیلات بانکی،برگراری نمایشگاه محلی فرش دستباف و اهمیت برگزاری دوره های آموزشی دوره های ارتقاء مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

 نماینده مردم  بوکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تفاوت های فرش دست باف با فرش ماشینی افزود: این محصول عملا جزء کالاهای لوکس شناخته می شود.

 فرش دست باف جزیی از هویت فرهنگی و اقتصادی ایران است

عثمانی با تاکید بر لزوم تفکیک کالاهای روزانه و مایحتاج ضروری از کالاهای لوکس، ادامه داد: رابطه مستقیمی بین بدی شرایط معیشت مردم با بازار فروش محصولات لوکس همچون فرش دستباف وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف جزیی از هویت فرهنگی و اقتصادی ایران است، یادآور شد: برای حل معضلات پیش روی بازار این محصول باید با این قضیه محتوایی برخورد کرد نه شعاری و همچنین در فضای رقابت چه در تجارت داخلی و چه در تجارت خارجی برنده و موفق کسی بوده که قیمت تمام شده محصول را پائین آورد و کیفیت را بالا ببرد.

 صنعت فرش به ابداع و نوآوری احتیاج دارد

 این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه با توجه به تغییر تعریف کیفیت در دنیای امروز هر مشتری با هر نوع سلیقه ای اگر دست خالی از مجموعه خارج نشد بدانید که محصول شما با کیفیت است، افزود: صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان محصولات با تفکری سنتی برای فروش معتقدند مردم باید خودشان را با تولید ثابت آنان تطبیق دهند این در حالی بوده که واقعیت بازار چیز دیگری این و این تولیدکنندگان هستند که باید خود را با انواع سلایق و خواسته های مردم هماهنگ کنند و  باید حتما در صنعت فرش خود را با سلایق متفاوت تطبیق دهیم.

وی ادامه داد:در این صنعت  با حفظ اصالت و هویت به ابداع و نوآوری احتیاج داریم، فرشی که پتانسیل این را داشته که انواع زیبایی و الگوهای متفاوت را در خود بکار ببرد نباید تک طرحی ارائه شود.

عثمانی با اشاره به فاکتور بهبود مستمر در چرخه تولید اظهار کرد: کیفیت محصول باید به صورت مستمر بهبود پیدا کند برای این کار باید از تلفیق علم و صنعت بهره جست و از دانش آموخته های این علم در صنعت فرش دستباف استفاده کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از تولیدکنندگان فرش دست باف به دلیل بهره نجستن از عنصر تبلیغات در  فروش فرش دستباف انتقاد  و از تولیدکنندگان درخواست کرد قدرت تبلیغات در کارشان استفاده کنند و برای برون رفت از راکدی بازار  قیمت تمام شده فرش سنتی را پائین آورده آن را به کالایی معمول تر تبدیل کرده و از حالت لوکس خارج کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 709605
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.