ائمه جمعه سراسر کشور، بدون استثنا هیچ اجباری برای اینکه حرفی را بزنند یا نزنند، ندارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه ائمه جمعه شخصیت هایی نیستند که کسی بتواند آنها را برای انجام کاری یا بیان حرفی، اجبار کند، گفت: طی مدت 4 سالی که در این کسوت حضور دارم، حتی یک مورد توصیه نیز به بنده نشده است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه غرب تهران  با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون استعفای برخی ائمه جمعه به دلیل تحمیل برخی موضوعات، گفت: بنده با قاطعیت عرض می کنم ائمه جمعه سراسر کشور، بدون استثنا هیچ اجباری برای اینکه حرفی را بزنند یا نزنند، ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باتوجه به حرمتی که برای آقایان قائل هستند، به هیچ وجه به خودشان اجازه نمی دهند که حرف و سخنی را به آنها تحمیل نمایند. القای تحمیل موضوعات به ائمه جمعه مصداق فشار جریانات سیاسی برای تحریک آنان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نیز شخصیت هایی نیستند که کسی بتواند آنها را برای انجام کاری یا بیان حرفی، اجبار کند، افزود: طی مدت 4 سالی که در این کسوت حضور دارم، حتی یک مورد توصیه نیز به بنده نشده است.

دکتر صالح نیا در پاسخ به این سوال که مگر موضوعات روز در قالب بولتن در اختیار ائمه جمعه سراسر کشور قرار نمی گیرد؟، اظهار داشت: این بولتن ها مانند همه مسئولان در اختیار ائمه جمعه نیز قرار می گیرد اما نکته ای که حائز اهمیت است، عدم اجبار برای استفاده از مطالب یا موضوعات آن بولتن ها در خطبه هاست.

حجت الاسلام صالح نیا با اشاره به این موضوع که اتفاقا برخی از ائمه جمعه رویکردهای مختلفی دارند، بیان داشت: بارها شاهد این بوده ایم که دو امام جمعه از دو استان همجوار مواضعی متفاوت گرفته اند و این موضوع نشان از عدم صحت ادعای برخی از آقایان دارد.

وی در پایان تاکید کرد به نظر می رسد آقایان به دلیل رودربایستی و تعارف با برخی دوستانشان تحت فشار هستند و چنین اظهاراتی را مطرح می کنند. امام جمعه اگر حر و آزاده باشد زیر بار حرف کسی نخواهد رفت!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.