افزایش بی ثباتی و تفرقه سیاسی درافغانستان زمینه ساز تقویت و نفوذ تروریسم وشکل گیری ناامنی قابل گسترش به سایر کشورهای منطقه است.

 محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی  رییس جمهور افغانستان عصر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مهمترین تحولات امنیتی منطقه و همچنین روند همکاریهای دو جانبه در زمینه های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریسم با وی گفتگو کرد.

به گزارش جماران؛ شمخانی در ابتدای این دیدار ضمن محکوم نمودن انفجار تروریستی روز جاری در کابل که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از مردم مظلوم افغانستان منجر شد این واقعه تاسف آور را به خانواده های داغدار، دولت و مردم این کشور تسلیت گفت.

وی با اشاره به  درهم تنیدگی و غیر قابل گسست بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران و افغانستان خاطر نشان کرد: مقابله با شکل گیری و گسترش گروه های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تداوم حمایت های مالی و اطلاعاتی و تسلیح  گروه های تکفیری و تروریستی توسط برخی کشورهای مرتجع منطقه با پوشش ایجاد مدارس دینی و موسسات اجتماعی  افزود: این روند موجب گسترش ناامنی، نزاع های فرقه ای و مذهبی و  مخدوش شدن اقدامات دولت افغانستان برای پی گیری فرآیند توسعه و سازندگی در این کشور می شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سابقه تمدنی و اشتراکات گسترده فرهنگی میان دو کشور یادآور شد؛ تداوم رایزنی ها و تبادل تجربیات برای مبارزه با ناامنی موجب شکل گیری ثبات ، آرامش و رفاه در مرزهای میان دوکشور و زمینه ساز بهره مندی از منافع پایدار و مشترک خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تحرک و فعالیت  کمیته های پنج گانه  همکاری دو جانبه و رفع موانع موجود اظهار داشت : عدم اهتمام کافی به فعالیت موثر ساختارهای مورد توافق برای حل مشکلات موجودموجب کند شدن روند تحقق اراده سیاسی  رهبران دو کشور برای گام برداشتن در مسیر مناسبات مبتنی بر تامین منافع مشترک خواهد شد.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در این دیداربا اشاره به همکاری های سازنده جمهوری اسلامی ایران در مسیر تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان بر تداوم مسیر مذاکره به منظور تقویت اقتدار و انسجام دولت وحدت ملی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: افزایش بی ثباتی و تفرقه سیاسی درافغانستان زمینه ساز تقویت  و نفوذ تروریسم وشکل گیری ناامنی قابل گسترش به سایر کشورهای منطقه است.

وی افزود؛ نیروهای نظامی و امنیتی افغانستان با بهره گیری از توانمندی های بومی تلاش مستمر و موثری را برای ریشه کنی تروریسم و مقابله با تحرکات اشرار بویژه در مرزهای مشترک دو کشور اعمال نموده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.