پورابراهیمی گفت: در محاسبات اقتصادی در بخش واقعی اقتصاد، چه یک صفر و چه 4 صفر حذف شود، در قدرت خرید مردم تأثیری نمی‌گذارد.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیاتی از حذف چهار صفر از پول ملی کشور را تشریح کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر تغییر واحد پولی کشور از ریال تومان، گفت: نکته‌ای که شب گذشته درباره تبدیل ریال به تومان بیان شد، پیشنهاد دولت این است که یک صفر از واحد پول ملی حذف شود و یک عبارت هم تغییر کند.

وی افزود: با توجه به آثار تورمی در اقتصاد در سال گذشته، پیشنهاد ما در کمیسیون اقتصادی این است که 4 صفر از پول ملی حذف و پول‌مان سبک‌تر شود، البته در محاسبات اقتصادی در بخش واقعی اقتصاد، چه یک صفر و چه 4 صفر حذف شود، در قدرت خرید مردم تأثیری نمی‌گذارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به بخشی از مزایای حذف 4 صفر از پول ملی اشاره و تأکید کرد: محاسبات و نگه‌داری حساب‌‌ها از طریق حذف 4 صفر از پول ملی کشور، ساده‌تر و فضای روانی بهتری ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی در پاسخ به این سؤال که آیا شما به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تغییرات واحد پولی و لایحه‌ای که دولت در این بخش تصویب کرده، موافقید یا خیر؟ گفت: ما با کلیات این مصوبه موافقیم و بنده نیز معتقدم که واحد پولی ما حتما باید تغییرات کند، روش فعلی، نحوه نگه‌داری حساب‌ها را نیز دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.