به گزارش جماران، روزنامه روزان در گفت وگو با حسین کنعانی مقدم نوشت: «افراد آزاد هستند که نظر خودشان را درباره موضوعات مختلف ارائه کنند و آقای قالیباف به عقیده خودشان نظری را درباره انتخابات و همین طور دولت یازدهم و جریان اصولگرایی مطرح کرده اند.»

 «سوال من از ایشان چنین است که آیا جریان اصولگرایی به پایان خط رسیده است یا دوران آن به پایان رسیده است که نتوان اصلاحاتی در آن شکل داد یا به روز رسانی در آن صورت داد که آقای قالیباف این پیشنهاد را مطرح می‌کند. قطعا من با چنین دیدگاهی مخالف هستم.»

** اخیرا آقای قالیباف نامه ای خطاب به اصولگرایان نوشتند. شما این نامه را چگونه ارزیابی می کنید؟
برای ارزیابی دقیق تر شاید بهتر باشد این مسئله را از شخص آقای قالیباف بپرسید و من در این باره نظر نمیدهم. به هر حال افراد آزاد هستند که نظر خودشان را درباره موضوعات مختلف ارائه کنند و آقای قالیباف به عقیده خودشان نظری را درباره انتخابات و همین طور دولت یازدهم و جریان اصولگرایی مطرح کرده اند.

** آقای قالیباف در این نامه موضوعی تحت عنوان جریان نواصولگرایی مطرح کردند. شما این مسئله را چطور نقد می کنید؟
خب ایشان نظری داشتند که جریانی تحت عنوان جریان نو اصولگرایی شکل بگیرد. اینکه آقای قالیباف در نامه اخیر خود موضوع نو اصولگرایی و تجددخواهی را مطرح کردند از چند زاویه قابل بحث و نقد است. 

** آیا فکر میکنید جریان نواصولگرایی قابلیت اجرا خواهد داشت؟
مسئله اصلی دقیقا اینجا مطرح میشود که زمانی که تئوری تجددخواهی مطرح میشود یا در نمونه اخیر آن آقای قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح میکند، این نظریه و این جریان جدید چه جایگاهی میتواند در جامعه و نزد اذهان عمومی و مردم داشته باشد و اساسا چنین ساختاری چگونه می تواند در میدان رقابت های سیاسی جایی برای خود دست وپا کند.

** شما در صحبت هایتان اشاره داشتید که زمانی بحث یک تجددخواهی مطرح میشود که جریان سابق رو به افول رفته یا به پایان رسیده است. آیا از نظر شما میتوان چنین توجیه قابل قبولی برای ایده آقای قالیباف قائل شد؟
اتفاقا نقد مهمی که من به این پیشنهاد آقای قالیباف دارم دقیقا به چنین مسئله مربوط میشود. آقای قالیباف گفته اند که جریان نواصولگرایی شکل بگیرد. حالا سوال من از ایشان چنین است که آیا جریان اصولگرایی به پایان خط رسیده است و یا دوران آن به پایان رسیده است که نتوان اصلاحاتی در آن شکل داد یا به روزرسانی در آن صورت داد که آقای قالیباف این پیشنهاد را مطرح میکند. قطعا من با چنین دیدگاهی مخالف هستم.

** برخی موافقان آقای قالیباف اعتقاد دارند که جریان اصولگرایی دچار مشکلات و نواقصی است که باید از این طریق آن مشکلات را برطرف کرد. آیا شما با ماهیت این مسئله که در جریان اصولگرایی نواقصی وجود دارد، موافق نیستید؟
اینکه من با نظر و پیشنهاد آقای قالیباف مخالف هستم به معنای آن نیست که هیچ ایراد و انتقادی به جریان اصولگرایی وارد نیست. 

** برخی نامه اخیر آقای قالیباف را چنین تعبیر می کنند که ایشان مترصد آن هستند که جریان جدیدی در اردگاه اصولگرایی را رهبری و راهبری کنند. شما فکر می کنید آیا چنین ظرفیتی در آقای قالیباف وجود دارد؟
مشخصا وقتی آقای قالیباف چنین پیشنهادی را مطرح میکنند حتما این ظرفیت و توانایی را در خود دیده اند که بتوانند جریان جدیدی را رهبری و هدایت کنند ولی مسئله اینجاست که اگر ایشان نیت حمایت از گفتمان اصولگرایی دارند، بهتر است با حفظ همان شرایط سابق یعنی احترام به جریان اصولگرایی کمک های خود را ادا کنند و مطمئن باشند تشکیل یک جریان جدید قطعا راه حل قطعی نیست. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.