طرح یاد شده همچنین تحریم‌هایی را برضد ایران و کره‌شمالی اعمال می‌کند.

 «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود از موافقت دولت آمریکا با طرح افزایش تحریم‌های روسیه خبر داد که قرار است سه شنبه این هفته در مجلس نمایندگان این کشور به رای گذاشته شود.

به گزارش جماران، طرح یاد شده همچنین تحریم‌هایی را برضد ایران و کره‌شمالی اعمال می‌کند.
کاخ سفید پیش از این تلویحا با بخش‌هایی از این طرح که اختیار لغو تحریم های روسیه را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می‌کند، مخالفت کرده بود.
رسانه‌ها در آن زمان به نقل از منابع آگاه خبر داده بودند که دولت آمریکا مشغول لابی‌گری برای تغییر بندهایی از طرح تحریم‌ها است؛ با این حال به نظر نمی‌رسد در آستانه رای‌گیری برای تصویب نهایی این طرح، تغییرات مدنظر کاخ سفید اعمال شده باشد.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود در این خصوص گفت: دولت از اتخاذ موضعی سخت در قبال روسیه، به ویژه از طریق اعمال تحریم‌های جدید، حمایت می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه طرح تحریم‌ها تاکنون برخی تغییرات مورد نظر دولت را شامل شده است، ادامه داد: خوشحالیم که توانستیم با دو مجلس نمایندگان و سنا در ارتباط باشیم و تغییرات ضروری را در این طرح اعمال کنیم. ما از وضعیت کنونی آن اعلام حمایت می‌کنیم.
طرح تحریم‌ها در ماه گذشته میلادی و در ابتدا با عنوان «قانون مقابله با اقدامات ثبات‌زدای ایران» به مجلس سنای آمریکا ارائه شده بود. سناتورها در آن زمان تحریم‌هایی را برضد روسیه به این طرح ضمیمه و آن را تصویب کردند.
این طرح سپس به مجلس نمایندگان رفت اما به مدت چند هفته در این مجلس با موانع حقوقی مواجه شد.
اعضای مجلس نمایندگان سرانجام این هفته، ضمیمه دیگری را برای اعمال تحریم‌های جدید برضد کره شمالی به این طرح افزوده و روز سه شنبه را برای رای‌گیری نهایی انتخاب کردند.
با تغییراتی جدیدی که این هفته در مجلس نمایندگان اعمال شد، این طرح در صورت تصویب باید یک ‌بار دیگر در سنای آمریکا هم مورد رای‌گیری قرار گرفته و سپس برای تبدیل شدن به قانون، به کاخ سفید ارائه شود.
در صورتی که رئیس جمهوری آمریکا از امضای طرح خودداری و آن را وتو کند، تهیه کنندگان این طرح با کسب حمایت دو سوم اعضای هر دو مجلس سنا و نمایندگان می‌توانند وتوی او را باطل و طرح را به طور مستقیم تبدیل به قانون کنند.
با توجه به اینکه نسخه اولیه این طرح در مجلس سنا با 98 رای موافق و تنها 2 رای مخالف به تصویب رسیده بود و اکنون هم حمایت جمع کثیری از اعضای مجلس نمایندگان را به همراه دارد، کاخ سفید در عمل راه گریزی برای ممانعت از اجرای آن در اختیار نداشت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.