از صبح روز گذشته (جمعه) نیروهای مقاومت لبنان و سوریه عملیاتی را برای پاکسازی ارتفاعات «عرسال و قلمون» از وجود تروریستهای تکفیری آغاز کردند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند ارتفاعات و نقاط «الکرة ۲، قرنة خربة الجوار، الضلیل الأسود، حرف وادی العوینی و الشجرة» واقع در ارتفاعات «فلیطه» را آزاد کنند.

به گزارش جماران؛ این عملیات که وارد دومین روز خود شده است، پیشرویهایی را برای نیروهای مقاومت در بر داشته است.

خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه امروز شنبه موفق شده است ارتفاعات و نقاط «الکرة 2، قرنة خربة الجوار، الضلیل الأسود، حرف وادی العوینی و الشجرة» واقع در ارتفاعات «فلیطه» را آزاد کند.

با این پیشروی که در منطقه قلمون غربی صورت گرفته است، ارتش سوریه به صورت مستقیم بر وادی العوینی تسلط آتشباری پیدا میکند؛ هر چند که این منطقه از نظر نظامی ساقط شده به شمار میرود.

در منطقه عرسال لبنان نیز که مواضع تروریستها توسط توپخانه حزب الله و ارتش لبنان هدف قرار میگرد، تروریستهای جبهه النصره به ویژه در ارتفاع «قرنة القنزح» پا به فرار گذاشته و سلاحهای خود را رها کرده اند.

شبکه خبری المیادین هم اعلام کرد که ارتش لبنان تحرکات تروریستها را در جنوب «وادی الخیل» هدف قرار میدهد. این تروریستها در تلاش بودند که به مراکز همرزمان خود در عرسال نفوذ کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.