بازندگان هیاهو می‌کنند و دوست ندارند دولت موفقیت‌های چشمگیری را که به دست می‌آورد به مردم معرفی کند. این جملات مشاور رئیس جمهوری خطاب به منتقدانی است که این روزها مغرضانه به دولت حمله می‌کنند.

به گزارش جماران، وی دولت را تشویق می‌کند که مسیر درست را ادامه دهد به گونه‌ای که مردم متوجه شوند با تمام حرف و حدیث‌ها و کنایه‌ها دولت دوازدهم عقبگرد نمی‌کند و مانند 8 سال دولت احمدی‌نژاد سرمایه‌های ایران از بین نمی‌رود. در حاشیه افتتاح 9 طرح صنعتی، عمرانی و گردشگری منطقه آزاد کیش با اکبرترکان مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت‌و‌گویی کوتاه انجام دادیم. سؤالترکان: اول درباره اولویت‌هایی بود که دولت دوازدهم باید به آن بپردازد. وی اظهار داشت: اولویت‌های دولت دوازدهم بر سه محور است؛ محور اول اشتغال، دوم مبارزه با فساد و محور سوم فقرزدایی است. بنابراین گفتمان غالب دولت سه مورد عنوان شده است. رئیس جمهوری خود را به این موارد متعهد می‌داند. بدین جهت طی چهار سال آینده به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد کرد تا اهداف ترسیم شده محقق شود.
وی با بیان اینکه اشتغال اصلی‌ترین مسأله خانوارهای ایرانی است و ما جمعیت بیکاری 12.5 درصدی داریم، خاطرنشان کرد: این نسبت بیکاری به کل جمعیت است اما اگر در گروه‌های سنی جوانان این درصد را ببینیم، نرخ بیکاری خیلی بالاتر است. اکنون بیشتر نگرانی خانوارها و جوانان اشتغال است، لذا دولت باید در این امر متمرکز شود.
ترکان در خصوص افراد و مجموعه‌هایی که این روزها علیه دولت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی هجمه می‌کنند گفت: این افراد و گروه‌ها به دنبال هیاهو هستند. رقیب به طور طبیعی به دنبال این است که نگذارد دولت روحانی موفقیت‌های خوب چشمگیر خود را به مردم ارائه کند. بنابراین آنها چشم بسته قصد دارند تا آخر چهار سال فحش بدهند. ما باید حواسمان را جمع کنیم که در زمین آنها بازی نکنیم. بازنده دقیقاً دنبال این است که ما بر اساس خواسته آنها بازی کنیم. وی ادامه داد:جریان دولت با مخالفانشان مانند بازی استقلال و پرسپولیس است. طرفداران تیمی که برنده بازی باشند مثل یک پارچه آقا بیرون می‌روند ولی تیم بازنده گاهی می‌ایستد صندلی و شیشه‌ها را می‌شکند و به اتوبوس‌ها خسارت می‌زند. لذا برنده‌ها نباید به بازنده اعتنا کنند.
برنده‌ها باید مثل آقاها به زندگیشون برسند و بازنده‌ها هم بایستدند و هیاهو بکنند. ما نباید ناراحت شویم که چرا بازنده‌ها هیاهو می‌کنند. وی در مورد اینکه آیا این نوع رفتارها به جذب سرمایه‌گذاری خارجی ضربه می‌زند، خاطرنشان کرد: اصلاً به سرمایه‌گذاری خارجی صدمه نمی‌زند. همه می‌دانند در هر کشوری یک اقلیتی وجود دارد که به‌دنبال فشار آوردن به دولت وقت هستند. این افراد کار خودشان را می‌کنند. کارشان این است که فحش دهند و شلوغ کنند. ما باید با بی‌اعتنایی به آنها وظیفه خودمان را انجام دهیم.
ترکان درباره اینکه قرارداد توتال را چگونه می‌بیند، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم وارد جزییات قرارداد توتال شوم و قضاوت کنم. به نظر من هرگونه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در چارچوب منافع ملی کشور و مراعات  قوانین، خوب است و نمی‌توان آن را زیر سؤال برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 706418
  • منبع: روزنامه ایران
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.