احزاب و تشکل‌هایی که به نام اصلاحات تشکیل می‌شوند باید به اشتراکات فکر کنند و با یکدیگر حرکت کنند.

به گزارش جماران، وزیر دولت اصلاحات گفت: سرکوب سلیقه‌ها معنا ندارد، وقتی محیط باز باشد نظرات مختلف مطرح می‌شود و راه درست نیز از بیراهه مشخص می‌گردد.

عبدالواحد موسوی لاری در مراسم سپاس از فعالان ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در خراسان رضوی که در اردوگاه باغرود نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: منش امام صادق(ع) این است که با کسانی که نظر و اعتقادشان را قبول نداشت، طوری رفتار می‌کرد که او احساس کند، راهی برای بیان اعتقاد و نظرش هست، بنابراین جمع حاضر یکی از ویژگی‌هایی که باید از این مکتب بگیرند همین مورد است که راه را برای نظرهای متنوع باز گذارند.

وی ادامه داد: سرکوب سلیقه‌ها معنا ندارد، اما میدان باز کردن برای ابراز عقیده‌ها منشی است که امام صادق(ع) بر آن تاکید دارد، ما به عنوان کسانی که با واژه‌ گفت‌وگوی تمدن‌ها و مشورت و همدلی آشنا هستیم این افتخار را داریم که به عنوان یک جریان، خود را حق مطلق تلقی نکنیم اگر چه به راه خود ایمان داریم. 

موسوی لاری گفت: مجموعه‌ای از نیروهای فعال در جریان انتخابات در کنار هم قرار گرفتند که راه آینده را ترسیم می‌کنند، بعد از تهران، مشهد توانست خود را در انتخابات نشان دهد و از آن جریان که مورد اعتمادشان بود، حمایت کنند و این حمایت با یک آهنگ روشن تعریف شده، دقیق و خردورزانه بود.

موسوی لاری با اشاره به اهمیت جایگاه ستادهای انتخاباتی عنوان کرد: نقش ستادهای انتخاباتی این بود که آن مسیر را برای مردم باز کنند و این ستادها نیر در این زمینه کار بزرگی کردند، در مسیر آینده نیز باید همین انسجام ادامه یابد، این مجموعه هر از چندی باید جمع شود؛ تعدد حزب به معنای پذیرش سلایق مختلف است، می شود اختلاف نظر داشت و زیر یک سقف زندگی کرد، باید نقاط اشتراک را به بحث بگذاریم و نیمه پر لیوان را ببینیم. 

وی ادامه داد: احزاب و تشکل‌هایی که به نام اصلاحات تشکیل می‌شوند باید به اشتراکات فکر کنند و با یکدیگر حرکت کنند.

موسوی لاری درباره شوراهای شهر نیز گفت: به شوراها نیز می‌گویم چیزی که به شما این موقعیت را داده رای مردم است و قدم اول این است که مردم و مطالبات آن‌ها را فراموش نکنید؛ گام اول انتخاب شهردار این است که متناسب با جایگاه شهر، یک مدیر اجرایی انتخاب کنید.

وی افزود: مثلا مشهد جایگاه ممتازی دارد، شهردار این شهر باید پا به پای شهردار تهران حرکت کند، افتخار مشهد این است که پایتخت معنوی ایران است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: دولت، شوراها و همه این‌ها انتخاب شدند برای مطالبات به حق مردم، طرح مطالبات کمک به رئیس جمهور است و رئیس جمهور نیز اولین رسالتش حفظ امید است، شاخص‌های نظارت را حساس کنیم و نظارت دائمی داشته باشیم، ما با دولت همراهیم و تقویتش می‌کنیم اما این بدان معنا نیست که انتقاد نکنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.