بیژن نامدارزنگنه با داشتن هفت دوره سابقه وزارت باسابقه‌ترین وزیر جمهوری اسلامی بوده که همچنان هم بر مسند وزارت نفت نشسته است.

برخی کارشناسان به بعضی وزرای کابینه لقب ژنرال داده‌اند. البته این ژنرال‌ها برخلاف نظامی‌ها بر سر شانه خود قپه‌ای ندارند و ستاره‌های‌شان از سوابق‌شان می‌آید.

 

به گزارش جماران ، با نزدیک شدن به انتخاب اعضای کابینه جدید بحث سابقه و تجربه وزرا مطرح می‌شود و از طرفی عده‌ای به استفاده از نیروهای تازه‌نفس و جوان تاکید دارند. رئیس دولت یازدهم در ترکیب کابینه یازدهم خود از هر دو عنصر استفاده کرد. حضور باتجربه‌هایی مثل زنگنه و نعمت‌زاده در کنار جوانانی مثل طیب‌نیا ترکیب خوبی را در دولت تدبیر و امید ایجاد کرده بود.

بررسی سابقه مسئولان در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد بیژن نامدارزنگنه با داشتن هفت دوره سابقه وزارت باسابقه‌ترین وزیر جمهوری اسلامی بوده که همچنان هم بر مسند وزارت نفت نشسته است. تاکنون هشت نفر بیش از سه دوره به وزارت رسیده‌اند که در این میان سه نفر از آن‌ها (زنگنه، نجفی و نعمت‌زاده) همچنان در کابینه حضور دارند.

برخی از کارشناسان به بعضی وزرای کابینه لقب ژنرال داده‌اند. البته این ژنرال‌ها برخلاف نظامی‌ها بر سر شانه خود قپه‌ای ندارند و ستاره‌های‌شان از سوابق‌شان می‌آید.

*جدول زیر سابقه مسئولانی را که بیش از سه دوره در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی وزیر بوده‌اند یا در کابینه حضور داشته‌اند، نشان می‌دهد (دولت‌های موقت در جدول لحاظ نشده است) :

ردیف نام دولت اول (محمدعلی رجایی) دولت دوم (محمدجواد باهنر) دولت سوم (میرحسین موسوی) دولت چهارم (میرحسین موسوی) دولت پنجم (اکبر هاشمی‌رفسنجانی) دولت ششم (اکبر هاشمی‌رفسنجانی) دولت هفتم (سیدمحمد خاتمی) دولت هشتم (سیدمحمد خاتمی) دولت نهم (محمود احمدی‌نژاد) دولت دهم (محمود احمدی‌نژاد) دولت یازدهم (حسن روحانی) جمع
۱

بیژن نامدارزنگنه

- - جهاد سازندگی جهادسازندگی - نیرو نیرو

نیرو

نفت نفت - - نفت ۷ دوره
۲

محمدعلی نجفی

- آموزش‌عالی علوم آموزش‌وپرورش آموزش‌وپرورش آموزش‌وپرورش رئیس سازمان برنامه‌وبودجه - - - مشاور رئیس‌جمهور ۷ دوره
۳

هادی منافی

بهداری بهداری بهداشت رئیس سازمان محیط‌زیست رئیس سازمان محیط‌زیست رئیس سازمان محیط‌زیست - - - - - ۶ دوره
۴

سیدمحمد غرضی

- نفت نفت پست پست پست - - - - - ۵ دوره
۵

محمدرضا نعمت‌زاده

صنایع‌ومعادن - - - صنایع صنایع - - - - صنعت، معدن‌وتجارت ۴ دوره
۶

علی‌اکبر ولایتی

- - امور خارجه امور خارجه امور خارجه امور خارجه - - - - - ۴ دوره
۷

حسین نمازی

اقتصاد اقتصاد اقتصاد - - - اقتصاد - - - - ۴ دوره
۸

اسماعیل شوشتری

- - - - دادگستری دادگستری دادگستری دادگستری - - - ۴ دوره

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.